OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Är du en administrativ stjärna som vill ge professionell HR-service till våra chefer runt om i region Örebro? Då kan det mycket väl vara dig vi söker! Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Lämna din ansökan redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval.
Din roll
Som HR-assistent tillhör du regionkontoret i Örebro, vilket omfattar 67 butiker i hela Mellansverige samt centrallagret i Pilängen i Örebro. Du ingår i ett team om tre personer som alla arbetar med att ge professionell service till regionens chefer inom diverse HR-relaterade områden, som rör både vårt centrallager och regionens butiker. I HR-teamet arbetar du bland annat med rekrytering, kompetensutveckling, administration av personal- och löneunderlag samt rapport- och statistikuppföljning. Inom samtliga områden är merparten av arbetet administrativt, och datorn är ditt främsta arbetsverktyg. Din roll kommer att vara fokuserad på att stötta upp inom de områden som kräver extra förstärkning, vilket innebär att du kommer få arbeta inom samtliga av HR-teamets ansvarsområden.
Din profil
Vi söker dig som:
* Har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot HR, ekonomi eller organisation. Alternativt har du med dig gedigen erfarenhet från administrativt arbete eller HR.
* Har en mycket god datorvana samt har goda kunskaper inom Office-paketet.
* Obehindrat kan kommunicera muntligt såväl som skriftligt på svenska.
* Är kommunikativ, relationsbyggande, ansvarstagande, lösnings- och resultatorienterad samt självgående.
Det är meriterande om du:
* Tidigare har arbetat med HR-relaterade arbetsuppgifter.
* Har arbetslivserfarenhet från lager eller försäljning.
Din arbetsplats kommer att vara vid vårt centrallager i Pilängen i Örebro och du behöver därför ha möjlighet att ta dig dit varje dag.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Bland våra förmåner hittar du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör även en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast . Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!