HR-assistent till non-profit assistansanordnare

HR-assistent till non-profit assistansanordnare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten 
 
Vi söker 1-2 HR-assistenter till HR-avdelningen. Som HR-assistent ingår det i huvudsak att stötta HR-generalisterna med olika administrativa uppgifter såsom att administrera uppsägningar, ledighetsansökningar, svara på enklare HR-relaterade frågor samt bevaka inkommande personalärenden. Utöver detta kan det också bli aktuellt att stötta upp kursverksamheten och löneavdelningen.  
 
Kvalifikationer 
 
Vi söker dig som är i början av din högskoleutbildning till personalvetare eller motsvarande och vill arbeta vid sidan av dina studier, samt under lov.  
 
Dina kunskaper i svenska är mycket goda i både tal och skrift. Du är en van användare av Office-paketet, särskilt Word och Excel och Teams, samt van att självständigt orientera dig i olika IT-stöd. 
 
Du har förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och processer vilket kräver ett strukturerat och flexibelt arbetssätt. För att lyckas är det viktigt att du är resultatorienterad, att du snabbt lär dig nya arbetsuppgifter och använder dina befintliga kunskaper på ett flexibelt sätt.  
 
HR är en viktig stödfunktion vilket kräver att du har en väl utvecklad känsla för service och har lätt för att skapa goda relationer. I din roll är det också viktigt att du har hög integritet och att du har ett mycket gott omdöme. 

Meriterande 

Det är meriterande om du har erfarenhet av någon typ av personalrelaterat arbete sedan tidigare, administrativt arbete, kursverksamhet eller kundtjänst. Det är även meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av personlig assistans.  
 
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
 
Anställning 
 
Timanställning, önskvärt om du kan arbeta ca 5-10h/vecka utspritt över veckans dagar, samt under loven. Omgående start. Vårt kontor ligger centralt på Klara Södra Kyrkogata 1 i Stockholm. Arbetet utförs på vårt kontor men kan efterhand delvis utföras på distans.  

Vid eventuella frågor vänligen kontakta Jennifer Eriksson på jennifer.eriksson@jag.se. 

JAG är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse.
Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992.

Vi har över 4 000 anställda personliga assistenter. På kontoret i centrala Stockholm finns ca 70 trevliga och engagerade medarbetare varav 15 har assistans hos oss. I övrigt erbjuder vi goda arbetsvillkor samt friskvårdsbidrag.

Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag.
Läs mer om oss på JAG.SE

Då intervjuer sker löpande uppmanar vi dig att skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Scherman,
08-789 30 38
Agneta Scherman, rådgivningschef
08-789 30 38
Anette Ärlerud, Gruppchef
087893056

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brukarkooperativet JAG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

Klara Södra Kyrkogata 1
STOCKHOLM

Postadress

BOX 16145
Stockholm, 10323

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024