OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill jobba med oss på HR-avdelningen. Din roll innebär i stora drag att stötta oss med administrativa arbetsuppgifter och i vårt rekryteringsarbete.
HR-avdelningen består idag av ett team som tillsammans ansvarar för att skapa förutsättningar för Nordax att nå utmanande affärsmål. HR:s arbete syftar främst till att stötta organisationen att attrahera, behålla och utveckla medarbetare samt organisationen som helhet. Viktiga områden är bl.a. ledarskap, kompetensutveckling, arbetsrätt, arbetsmiljö, värderingar, rekrytering, lön och förmåner.
Om rollen
Som HR Assistent kommer du att ingå i Nordax HR-team och stötta både HR Business Partners och Talent Acquisition-teamet med alla förekommande delar i en rekryteringsprocessen. Arbetet är väldigt varierat och du kommer att få en bred inblick i hur arbetet bedrivs i en inhouse- rekryteringsfunktion, såväl som för HR-funktionen i stort. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att inkludera:
- Fungera som stöd inom rekrytering (t.ex. utforma och publicera platsannonser, genomföra urval och telefonintervjuer
- Sköta löpande personaladministration och övriga administrativa uppgifter inom HR-avdelningen (avtal, intyg m.m.)
- Övriga ad hoc-uppgifter inom HR-avdelningen
Vem du är:
Som person har du hög kapacitet och håller ett högt tempo utan att tappa i noggrannhet och kvalitet. Tempot är stundtals högt och du behöver ha en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!
För att lyckas i rollen ser vi vidare att du:
- Har minst 1,5 år kvar på dina studier inom PA-programmet eller motsvarande
- Du har tidigare erfarenhet från rekrytering
- Har ett genuint intresse för rekrytering och vill få en insikt i hur en HR-avdelning fungerar.
- Behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
- Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från en stöttande roll inom rekrytering samt i verktyget Teamtailor.
Praktisk information:
- Start: Omgående
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: timanställd.
- Omfattning: 2 dagar/vecka
- Arbetstider: vi kommer överens om vad som passar dig och oss bäst
- Timlön 💰
Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.
Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecca Khan, rebecca.khan@nordax.se.
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Vi ser fram emot din ansökan!