OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som vill arbeta brett med HR-frågor finns här nu en fantastisk möjlighet i en internationell organisation med drivna kollegor!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-assistent kommer du, tillsammans med en kollega arbeta med att stötta företagets medarbetare i olika HR-relaterade frågor. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer arbeta med allt från rekrytering, onboarding och utbildningar till generella personalfrågor och personaladministration. Du blir en viktig support till så väl chefer som medarbetare och du kommer att arbeta stöttande, administrativt och affärsinriktat inom hela HR-området. I rollen ingår även planering, samordning och genomförande av olika typer personalaktiviteter.
Uppdraget förväntas pågå ca ett år med start omgående. Du kommer vara anställd hos Maxkompetens men arbeta ute hos kundföretaget.
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen önskar vi att du har något års erfarenhet från en liknande roll samt en kandidatexamen i personal och arbetsliv eller motsvarande. Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta med MS Office, främst excel samt tidigare erfarenhet av HR-system. Du ska även kunna behärska svenska och engelska på professionell nivå.
Förutom dina tidigare erfarenheter och kompetenser kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du ansvarstagande, relationsskapande och har ett genuint intresse för att utveckla processer, rutiner och arbetssätt. Vidare är du handlingskraftig och har en god problemlösningsförmåga. Vi tror att du är en person som värdesätter att leverera arbete i tid och med hög kvalitet. Du trivs i en lärande miljö och uppskattar många kontaktytor där kommunikation är A och O. Här får du en stor möjlighet att utvecklas i en global verksamhet med snabba beslutsvägar.
Övrig information
Placeringsort: Perstorp
Start: Omgående
Varaktighet: Visstid, 8-12 månader
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Du kommer bli anställd av Maxkompetens men arbeta på plats ute hos kundföretaget i Perstorp. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Josefin Jönsson på 076-501 83 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 7 december 2022. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.