OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din utmaning hos oss!
Vi söker dig som kan stödja vårt HR-team med administrativa uppgifter. Vissa uppgifter är fortlöpande men du kommer även få ta dig an mindre projektinom employer branding, rekrytering och kompetensutveckling.
Vi vänder oss främst till dig som är nyexad eller har ca 1 års erfarenhet.
Inom HR arbetar vi aktivt med utvecklings- och förbättringsfrågor. Vi är i dagsläget en HR-chef och tre HR-partners som söker en kollega. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Hos oss får du möjlighet att vara en aktiv part i organisationens utveckling och arbeta i ett proaktivt HR-team.
Stämmer det här in på dig?
Vi vänder oss till dig som har en akademisk examen inom HR-området och gärna har erfarenhet av administrativt HR-arbete. Vi förutsätter att du har god datorvana, är en god användare av officepaketet samt har goda språkkunskaper och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska.
Det är viktigt att du har ett eget driv och kan hålla flera aktiviteter igång samtidigt. Du bör ha hög integritet, ett strukturerat arbetssätt, vara noggrann och kunna arbeta självständigt. Rollen kräver att du har god samarbetsförmåga och att du är beredd att hjälpa till där det behövs då du bland annat kommer fungera som ett administrativt stöd åt vårt HR-team i olika personalärenden.
Det är viktigt att du delar Vinnovas grundvärderingar: Respekt, Ansvarstagande och Mod.
Placering
HR-enheten på Förvaltningsavdelningen.
Anställningsform
Visstidsanställning, två år.
Övriga upplysningar
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova satsar cirka 2,7 miljarder kronor varje år och har nära 200 medarbetare med kontor i Stockholm och Bryssel.
Vinnova eftersträvar en jämn könsfördelning samt de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi arbetar aktivitetsbaserat i nyrenoverade lokaler på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm.
För ytterligare information om tjänsten
Vill du veta mer är du välkommen att ringa HR-chef Marlen Sibbel Becker på telefon 08-473 3020 eller HR-partner Johan Lundholm telefon 08-473 3051.
Vi avböjer all rekrytering- och annonseringshjälp.
Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för SACO är Birgitta Boman, telefon 08-473 3017 och för ST är det Per Norman, telefon 08-473 3173.
Ansökan ska ha inkommit via vårt rekryteringsverktyg senast 2016-10-31