OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-assistent till värdestyrd myndighet
Har du minst 3 års erfarenhet av personaladministration, eftergymnasial utbildning inriktat mot personal och goda kunskaper i svenska? Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, lösningsorienterad och relationsbyggande? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start i mars, en HR-assistent till en myndighet i Solna.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Solna
Omfattning: Heltid, för start den 20 mars och 6 månader framåt (med möjlighet till förlängning).
Arbetsbeskrivning
Här jobbar du i en bred och stödjande assistentroll till enhetschefen på HR-avdelningen. Bland dina arbetsuppgifter ingår att;
• administrera löneunderlag samt sköta administration i anknytning till personalförändringar och introduktioner.
• uppdatera intranätet med HR-information.
• föra minnesanteckningar och protokoll samt att hantera konferensbokningar, mötesbokningar och fakturor.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha;
• minst 3 års erfarenhet av personaladministration liksom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från myndighet.
• eftergymnasial utbildning inriktad mot personal-/HR.
• datorvana med goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet och goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Som person har du för vana att arbeta strukturerat och noggrant men är samtidigt flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, självgående och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Är du dessutom en relationsbyggande person med hög integritet tror vi att du kommer bli en uppskattad kollega hos oss.
Erfarenhet av arbete som chefsassistent, med arbetsuppgifter som diarieföring, ärendehantering, mötesadministration och/eller protokoll- och anteckningsföring är meriterande för tjänsten (men ej krav). Likaså färdigheter i IT-systemet Palasso.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se [ mailto:kim.flemstrom@randstad.se ] | eller Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström