OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 620 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 40 000 artiklar och 21 000 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!
Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Ansvar:
Vi söker en HR assistent till Jollyrooms personalavdelning. Du kommer ingå i ett mindre team på tre personer. På Jollyroom rekryterar och bemannar vi, exempelvis vårt lager, helt i egen regi vilket innebär att rekrytering är en mycket stor del av vårt arbete på personalavdelningen.
Arbetsuppgifter:
- Rekryteringsarbete; annonsera, selektera, intervjua, referenstagning, tester
- Chefsstöd i dagliga personalfrågor
- Vara delaktig och drivande i utvecklingen av Jollyrooms HR funktion
- Personaladministration
- Planera och arrangera personalaktiviteter
Utbildning:
- Högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetsvetenskap
Kvalifikationer:
- Du är nyutexaminerad med mycket goda studieresultat
- Du har arbetat extra under din studietid och har god vana från arbetslivet, gärna från ett större rekryterings- och bemanningsföretag
- Du har mycket god administrativ vana
Personliga egenskaper:
- Ambitiös, driven och hög energi
- Strukturerad och organiserad
- Stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Friskvårdsbidrag
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra; Göteborg
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: HR assistent
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via terese.fernbring@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240