OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår HR funktion behöver förstärkas då vår ordinarie HR-assistent går hem på föräldraledighet. I rollen som HR-assistent kommer du att arbeta operativt med generella HR-processer.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat;
• Rekrytering
• Personalfrågor
• Personaladministration
• Rekryteringsadministration
• Avtalsadministration
Tillsammans med andra HR kompetenser kommer du att medverka i olika HR-projekt. Du kommer även att vara back-up till vår HR-administratör. Vi arbetar i systemen HR+ och peoplesoft.
Till vårt kontor i Falun söker vi nu en HR-assistent, vikariat.
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av rekrytering och kvalificerat administrativt arbete. Du har akademisk utbildning inom HR eller likvärdig erfarenhet. Det är meriterande om du har baskunskaper i arbetsrätt. Du bör även ha god förmåga att formulera dig väl i både tal och skrift samt ha goda kunskaper i Officepaketet.
För att trivas i rollen måste du vara intresserad av att arbeta med människor. Du är prestigelös, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är även flexibel, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta.
Tjänsten avser ett vikariat på ca 18 månader.
För ytterligare information kontakta: Anette Granberg, HR-chef, 023-931 15.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, FTF, 023-931 43 och Jenny Schelin, Saco/Jusek, 023-932 84.
Sista ansökningsdag är den 14 mars 2017. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Dalarnas Försäkringsbolag ägs av dalfolket. Vi har ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Totalt arbetar 320 personer på våra kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung. 65% av alla hushåll i Dalarna är kunder hos oss och enligt SKI 2015 är vi den bank som privatkunderna är mest nöjda med.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.