OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!
Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.
HR-enheten består av 12 medarbetare med olika erfarenhet och kunskap som tillsammans bidrar till hög kompetens. Vi jobbar både strategiskt och operativt ut mot kommunens förvaltningar och hos oss hittar du HR-konsulter, hälsoutvecklare, förhandlare, rehabiliteringskonsult, arbetsmiljökonsult, HR-strateg samt samordnare. Vi är ett gäng som har nära till skratt och god gemenskap är en självklar del av vår arbetsdag.
Nu söker vi en HR-assistent som vill komplettera vårt team!
ARBETSUPPGIFTER
HR-enheten arbetar med stöd i HR-frågor till våra verksamheters chefer i såväl de dagliga som de mer långsiktigt strategiska HR-processerna. I din roll som HR-assistent blir din uppgift att stötta kollegorna på HR-enheten inom områden som arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och rekrytering.
Med stöd av kollegor kommer du att få ta ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Beroende på dina erfarenheter finns också möjligheten att självständigt driva olika processer.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Vara del i rekryteringsprocesser, både administrativt och stöd vid till exempel intervjuer
- Delaktig i utbildningsinsatser för chefer
- Ta fram rutiner för att förtydliga våra arbetsprocesser
- Ta fram och analysera personalstatistik
Det här är en möjlighet för dig med utbildning inom HR och som är i början av din karriär. Hos oss kan du under fyra månader få möjlighet att prova arbeta och få erfarenhet från HR:s samtliga områden samtidigt som du fyller en viktig roll hos oss.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning från personalvetarprogrammet eller eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller från administrativa eller serviceinriktade yrken.
I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid ditt intresse av att lära dig mer inom HR-området samt din vilja att prova att göra olika uppgifter inom området. Vi kommer också lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi ser att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och som trivs med att dagarna ser väldigt olika ut. Att dagarna ser olika ut innebär att du får möjlighet att prova olika arbetsuppgifter och det ser du snarare som en utveckling för dig.
Du kommer att ha stöd av dina kollegor men du behöver ta eget ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt genom att själv prova samt att ta den hjälp du behöver därför ser vi att du trivs med att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi ser att du är en person med god struktur då du själv till viss del kommer behöva planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Det här innebär att du utnyttjar din tid effektivt och att du är bra på att hålla tidsramar.
Då du kommer ha ett tätt samarbete med kollegorna på HR-enheten samt till viss del även med andra funktioner inom kommunen ser vi att du är bra på att samarbeta med andra människor. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och är bra på att lyssna och ta in information.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42