OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på administration och vill utöka dina HR-kunskaper?
Söker du en omväxlande roll inom HR-administration på deltid? Nu söker den entreprenörsdrivna företagsgruppen Key People Group en HR-assistent/administratör som tillsammans med HR kommer arbeta med personaladministrativa uppgifter och lönefrågor. Tjänsten är till en början på 50 % men kan komma att utökas. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Du erbjuds ett stimulerande och varierande arbete och ett nära samarbete med HR-chefen. Tjänsten ger dig möjlighet till att utveckla dina kunskaper inom HR-området och du erbjuds en spännande möjlighet att ta nästa steg i din karriär. Koncernen består idag av 10 bolag som driver olika HR-verksamheter och har ca 150 anställda internt.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Besvara arbetsrättsliga och vanliga lönefrågor kring till exempel löneväxling, semesteruttag, pension- och försäkringsfrågor
• Superuser i befintligt i HR-system
• Tät dialog med våra externa samarbetsparter kring medarbetarnas anställningsvillkor, semesteravtal, löneväxling
• Bistå med att ta fram personalstatistik och rapporter
• Administrera ärenden hos Försäkringskassan och andra myndigheter
• Samordna introduktionsprogram och andra utbildningar
• Arbeta med arbetsmiljöfrågor
Beroende på tidigare erfarenhet och intresse kommer tjänsten utvecklas och innehålla andra HR-relaterade arbetsuppgifter.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten startar omgående och är på deltid, 50 % med möjlighet till utökning. Arbetstiden kan fördelas fritt under kontorstid efter överenskommelse.
Tjänsten är placerad i våra nya fräscha lokaler på Pyramidvägen 7 i Solna, ett stenkast från Westfield Mall of Scandinavia. Här sitter våra rekryteringsspecialister på TNG och Ada Digital.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom HR-administration. Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom området och har goda kunskaper inom arbetsrätt samt lönefrågor. I rollen behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på svenska både i tal och i skrift. Vidare bör du vara van att jobba med Office-paketet och ha god systemvana.
Vi söker dig som:
• har lätt för att skapa goda relationer och ge hög service.
• är en lagspelare med mycket bra samarbetsförmåga, även om du också trivs med att arbeta självständigt.
• tar egna initiativ för att få saker gjorda.
• är noggrann och strukturerad.
• har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.
• har hög integritet och är förtroendeingivande.
Denna roll erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter vilket kräver att du arbetar smart och strukturerat samt har en god förmåga att prioritera. Du ska självständigt och effektivt kunna byta fokus från uppgift till uppgift utan att bli stressad.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07