OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi söker nu en enhetschef till en energifull, utvecklande och nytänkande
enhet med fokus på operativt HR-arbete. Resurscenter är en enhet i
Härjedalens kommun sedan 2019. I din tjänst som enhetschef ska du fortsätta arbetet med att
samordna och effektivisera befintlig verksamhet men också bygga nytt när det
gäller ett helhetskoncept som säkerställer hög kvalitet inom bemanningsfrågor.
Ditt fokus är samarbete med chefer och samordnare i kommunen, omvärldsbevakning
av bemanningsfrågor samt att vara ansvarig för enhetens ekonomi, arbetsmiljö och arbetsgivare för enhetens medarbetare
och timanställda.
Arbetsuppgifter
Du har sex medarbetare på enheten som arbetar med schema, bemanning, rekrytering och hantering av både tillsvidareanställda och timanställda inom flera olika verksamheter i kommunen. Enheten arbetar på uppdrag av chefer i de olika verksamheterna där Resurscenter är en stödfunktion för bemanning, schema, rekrytering och timanställda. Du jobbar tätt ihop med HR-chef och har veckovisa avstämningar med HR-avdelningen för utveckling av HR-arbetet i kommunen. Ett av dina främsta uppdrag är att arbeta för en bred delaktighet och ett stort engagemang bland dina medarbetare, såväl för det dagliga arbetet som för kommunens långsiktiga arbete mot politiskt uppsatta mål. Rekrytering, utbildning och stöd till dina medarbetare samt samverkan med andra verksamheter är andra viktiga delar av ditt arbete. Även omvärldsbevakning och analyser utgör en stor del av arbetet för att verksamhetens kvalitet ska kunna säkerställas och vidareutvecklas.
Provanställning tillämpas, därefter möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
Förutom att vara erfaren i bemanning och rekrytering ser vi att du har högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Ett krav är att du har minst två års dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet. B-körkort krävs, Härjedalens kommun är stor till ytan.
Personliga egenskaper
Du är trygg, strukturerad och organiserad och är duktig på att entusiasmera medarbetarna. Som ledare är du kommunikativ och tydlig och har förmåga att fatta beslut baserat på egna analyser. Du har även ett genuint intresse för andra människor, ser samarbete som en självklarhet och skapar engagemang genom inkludering.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar
efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och
där vi tillsammans jobbar för skapa en attraktiv arbetsplats och där vi
tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där
vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har
möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng.
Kontaktinformation
Elin Lemon, HR-chef, 0670-16104, elin.lemon@herjedalen.se
Kenneth Bergman, Ombud Ledarna , Vxl 0680-161 00
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Arbetsplats
Medborgarhuset
84280 SVEG
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33