OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter din nästa utmaning inom HR och trivs i en föränderlig miljö? Har du mångårig erfarenhet från brett kvalificerat HR-arbete? Då är det dig vi söker till rollen som HR - Business Partner! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som HRBP ingår du i ett HR-team som har olika ansvarsområden. Den huvudsakliga uppdelningen utgår från olika geografiska områden där du arbetar med och stödjer chefer och verksamheten i alla typer av förekommande HR-frågor. Uppdraget är brett och fodrar goda kunskaper och mångårig erfarenhet av arbetet med HR-frågor. Som HR Business Partner kommer du att ge stöd och professionell vägledning till chefer och ledare samt arbetar tillsammans med linjechefer med att införliva företagets HR-strategier som syftar till att skapa värde för verksamheten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HRBP kommer du att:
- Belysa HR-perspektivet i affärer och projekt för att säkerställa organisationens beredskap för framtida uppgifter och förändringar.
- Bidra till affärsstrategin genom att stödja ledningsgrupper i arbetet med att utveckla medarbetare, organisation och arbetsprocesser i linje med HR-strategierna.
- Driva och följa upp att de HR-processer som har beslutats i företaget följs i verksamheten.
- Bidra till att stärka företagets attraktionskraft och varumärke för att säkerställa dagens och framtida kompetensbehov .
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande och som har minst 5 års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete. För att lyckas i rollen har du även erfarenhet av att driva projekt och förändringsarbete med goda resultat. Du har goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av fackliga förhandlingar och av tolkning av kollektivavtal samt kunskap om facilitering i diskussioner och utbildningar. God vana av att hantera HR system och Office 365 är ett krav.
Du har mycket god förståelse för integritet och kan hantera känslig och sekretessbelagd information på ett ansvarsfullt sätt. Rollen kräver god förmåga att samarbeta och bygga relationer och du räds inte att ta initiativ och komma med förbättringsförslag.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos Poolia men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget är med start i början på april och väntas pågå sex månader. Du kommer att vara placerad på företagets kontor i Solna.
Urval och intervjuer sker löpande, ansök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson