HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Rollen innebär att du i nära samarbeta med affärsverksamheten tillhandahåller en komplett och effektiv HR tjänst som stödjer företagets strategiska inriktning, mål, värderingar och arbetssätt. Huvudsakliga ansvarsuppgifter: Stödja de operativa processerna samt stödfunktionerna med metoder och verktyg för kompetenssäkring i syfte att nå de strategiska målen Säkerställa att företaget följer gällande lagar och avtal genom information och utbildning Coacha och stödja chefer i arbetsrättsliga frågor, utvecklingen av avdelningar och team samt rehabilitering och psykosociala frågor Stödja chefer vid rekrytering av personal Att medverka och bidra till att utveckla HR frågor i olika nätverk och att jobba med ständiga förbättringar i syfte att utveckla metoder och verktyg inom HR området Önskvärda kvalifikationer: Du har en relevant akademisk examen och har erfarenhet av HR arbete som gett kunskaper kring HR metoder och verktyg i både teori och praktik. Du är drivande och har ett holistiskt affärsmässigt synsätt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är situationsanpassad och kan lyssna och coacha Du har praktisk kunskap och erfarenhet av arbetsrättslig lagstiftning. En välutvecklad kommunikations- och presentationsförmåga. God engelska i tal och skrift. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning tom 2011-09-30, men med möjlighet till förlängning.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024