HR business partner

Arbetsbeskrivning

Är du personalvetare med flera års erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete? Trivs du med att arbeta självständigt och vill få möjlighet att utvecklas och skaffa dig mer erfarenhet i en spännande organisation?
Då kanske vi har tjänsten för dig! Vi söker en erfaren HR business partner som ska stötta delar av vår svenska verksamhet.

Som HR business partner på Höganäs är du ansvarig för att stödja och ibland styra organisationen och dess ledare i aktuella personalärenden och göra ledarna trygga i deras arbetsgivarroll. Du driver även HR-frågor ur ett process- och verksamhetsperspektiv för att utveckla företagets personalarbete och för att HR ska uppfylla sina mål. Du förväntas att arbeta både på operationell och strategisk nivå och ha balans mellan respekt för individen och resultat för företaget. Du är en del av vårt svenska HR- och löneteam.

Dina främsta uppgifter är att:


• Leverera ett kvalificerat och systematiskt HR-stöd till organisationens ledare med ett konsultativt och coachande förhållningssätt
• Hantera organisationsfrågor såsom arbetsrätt, förhandlingar, rekrytering, rehabilitering och löpande personalärenden
• Driva process- och verksamhetsutveckling (löpande och i projekt) i linje med HR:s strategiska agenda
• Bevaka att anställda behandlas lika

Du förväntas arbeta proaktivt för att ständigt främja bästa HR-praxis på Höganäs. Du skapar mervärde för organisationen och bidrar på så sätt till företagets tillväxt och mål, i linje med företagets globala strategier och lokal lagstiftning.


Vi söker dig som har:


• Akademisk examen inom HR-området
• 8-10 års erfarenhet av praktiskt HR-arbete. Dessutom ska du har arbetat brett, kvalificerat och verksamhetsnära med HR-frågor
• Goda kunskaper inom arbetsrätt och kollaktivavtal
• Goda kunskaper i engelska, då detta är vårt koncernspråk och många av våra kollegor arbetar på våra globala HR-avdelningar
• Goda kunskaper inom HR-system, systemkompetens (gärna Aditro) och digitalisering
• Erfarenhet från att driva projekt och utvecklingsarbete 

Som person:


• Har du starkt driv, initiativförmåga, är flexibel och utåtriktad med en god bedömnings- och beslutsförmåga med hög integritet
• Trivs du med att jobba strukturerat och självständigt samt i grupp med en mängd olika arbetsuppgifter i en ständigt föränderlig miljö
• Ska du kunna interagera (vara lyhörd, kommunikativ, lagspelare och god samarbetsförmåga) med människor på alla nivåer, ha motiverande egenskaper i kombination med förmågan att skapa förtroende
• Har du ha en god affärsmässig förståelse, är analytisk och kan leverera med rätt kvalitet
• Har du förmåga att se helheten och samband, dra slutsatser, självständigt kunna söka svar och vägledning inom området, tolka lagar och avtal samt ge andra utrymme och ta ansvar 

 Om tjänsten

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Höganäs på Höganäs Sweden AB.

Har du frågor om tjänsten kontakta Fredrik Heidenholm, HR-chef för Sverige, tfn 042-33 88 11 eller våra fackliga representanter för Sveriges ingenjörer, Unionen eller Ledarna 042-33 80 00.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2020-08-31



Att jobba på Höganäs

Vår ambition är att vara en arbetsplats där du kan utvecklas och känner att jobbet bidrar till att skapa mening i tillvaron. Vi har en tydlig ledningsfilosofi och det är genom mångfald, samarbete och prestigelöshet vi utvecklar varandra och vår arbetsplats. Vi ser alla som arbetar här som ledare, oavsett position, när vi tar oss an de utmaningar världen och vi står inför. I nära samarbete med vår omvärld styr vi mot vår vision om ett hållbart samhälle – Inspirera industrin att göra mer med mindre.

Mer om Höganäs

Höganäs är världens ledande tillverkare av järn- och metallpulver. Vi ser oändliga möjligheter med våra produkter. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens bilkomponenter, produkter för lödning, elektriska motorer och system för hållbar energiproduktion. Höganäs grundades 1797 och har idag verksamhet i 17 länder. Sammanlagt är vi 2 500 engagerade medarbetare som år 2019 skapade en omsättning på 10,343 MSEK. Ägare är Lindéngruppen och Wallenberg-ägda FAM.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Postadress

Brännerigatan 2
Höganäs, 26337

Liknande jobb


HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

HR-partner till HR-avdelningen LTH - vikariat

25 november 2024

HR-specialist inriktning rekrytering

HR-specialist inriktning rekrytering

25 november 2024

HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024