HR Business partner

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning, ett företag inom transportbranschen, söker vi nu en HR business partner för affärsområdet tjänster. Hos vår kund blir du en del av ett högt kvalificerat internationellt team. Arbetsmiljön är dynamisk och positiv och den nordiska organisation växer snabbt.

Till affärsområdet tjänster letar vi efter en innovativ och passionerad HR partner. Rollen är baserad i Helsingborg men kommer att kräva resor till de olika servicedepåerna i Göteborg, Motala och Stockholm med jämna mellanrum.

I den här rollen kommer du att arbeta brett med alla delar inom HR och vara ett stöd för chefer och anställda. T ex är du ett stöd vid fackförhandlingar, lönerevisioner, rekryteringar, kompetensutbildning och rehabilitering. Du kommer också se till att regler och processer inom organisationen följs.

Dina huvuduppgifter och ansvar

* Stöd chefer i att tillämpa god personalhantering
* Rekrytera ny personal
* Hitta kanaler för att attrahera kandidater
* Genomföra utbildningar av HR-relaterade ämnen
* Samarbeta med fackföreningar
* Övervaka årliga och halvåriga prestationsgranskningar och utvecklingsplaner
* Övervaka och säkerställa att kostnader hålls inom HR-budgeten
* Introduktion av nyanställda
* Hantera avslut av personal
* Vara ett stöd i interna HR-projekt

Färdigheter och utbildning

Vi letar efter dig som har en akademisk examen inom personalvetenskap/organisation/Human resource managment eller motsvarande. Du har också arbetat brett med HR i minst 5 år, gärna i en internationell miljö, och på det sättet skaffat dig erfarenheter både från arbete med tjänstemän och arbetare. Du har yrkesmässig expertis inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal, förhandlingsprocesser med fackföreningar, uppsägningar, löner och anställda. Att du kan engelska och minst ett annat skandinaviskt språk är ett krav.

För att du ska trivas tror vi att du är prestigelös, nyfiken och driven. Du är engagerad och drivs av att få saker att hända och påverka. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta eftersom man hjälper varandra att lösa utmaningar och problem.

På det här företaget får du en innovationsorienterad företagskultur med internationella karriärmöjligheter.
Du får en temporär anställning på ett år till en början som med största sannolikhet kommer gå över i en tillsvidareanställning efter det.

Är det dig vi letar efter? Skicka in ditt CV redan nu då vi går igenom ansökningar löpande. Frågor gällande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare, Sandra Jarsäter, på

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 2 oktober 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023