OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jula Sverige har idag 58 varuhus. Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som vill växa och utvecklas med företaget. Vill du arbeta inom retail och trivs i en miljö där förändring och utveckling är det enda som är konstant? Då har vi jobbet för dig!
Som HR Business Partner kommer du arbeta med alla förekommande HR-frågor och att stödja Regionchefer samt Varuhuschefer i två av våra fem regioner genom att ge dem de bästa förutsättningarna för att kunna fatta beslut som går i linje med Julas chefsroll och värdegrund Julaandan. Du rapporterar till HR-chef Sverige och tillhör HR-avdelningen på Jula huvudkontor i Skara.
Det här gör man som HR Business Partner
Som HR Business Partner inom Jula Sverige AB kommer du främst att arbeta med att stödja två Regionchefer samt 24 st Varuhuschefer i två regioner. Du stöttar dem inom HR-relaterade områden såsom arbetsrätt, hälsa och rehabilitering, rekrytering, förhandlingar och övriga personalfrågor. Rollen som HR BP bygger på att stärka cheferna i sitt ledarskap genom att ha förmåga att bidra med perspektiv, se till helheten för Julas bästa samt agera affärsmässigt utifrån verksamhetens behov.
I din roll kommer du även stödja och själv driva vissa av de projekt som avdelningen ansvarar för. Du kommer även att vara engagerad i utvecklingsarbetet kring våra HR-processer. I tjänsten ingår även viss administration så som avtalsskrivning och stöd vid schemaläggning.
Arbetet är varierande och sker både självständigt med mycket egenansvar och tillsammans med kollegor från den egna avdelningen som idag består av ytterligare 8 personer personer. Vi har också samarbete med övriga HR-avdelningar på Jula Norge och Jula Polen. Tillsammans arbetar vi med att driva Julas värderingsarbete i enlighet med uppsatta mål utifrån Julas chefsroll och Julaandan.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har högskoleexamen från relevant HR-/PA-utbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna från Retail- eller Servicebranschen. Du bidrar med en bred HR-kompetens och har vana av att arbeta självständigt inom olika HR-processer. På Jula är koncernspråket engelska och du behöver därför behärska både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Det här är du som person
Vi söker dig som har ett högt engagemang och som trivs med variation och utveckling. Vi ser att du har ett coachande förhållningssätt och kan se nyttan med att aktivt arbeta med feedback. Du trivs med att stödja chefer för att skapa bättre förutsättningar i deras chefskap. Vi vill att du är drivande, initiativrik och lyhörd samt tycker om att skapa nya förtroendeingivande relationer. Du visar en god affärsmässig förståelse för
HR-området och kan leverera ett arbete med hög kvalité.
Som vår nya kollega kommer du in i en liten och snabbfotad grupp som har en rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på något av Julas varuhus i Göteborg, Jönköping eller Malmö där du sitter tillsammans med någon av våra fem Regionchefer. Placering kommer avgöras efter vart du bor. Det finns också möjlighet att utgå från huvudkontoret i Skara. Vi räknar med att du kommer att resa ca 1-2 dagar i veckan, det tillkommer även regelbundna möten på Jula Sveriges Huvudkontor i Skara.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka! Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Lisa Hektor, HR Manager. Sista ansökningsdag för tjänsten är 17/1-21.