HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Har du en stor passion för HR-frågor och vill arbeta i en organisation med spännande produkter? Om du söker en omväxlande roll där du får vara med och utveckla dig själv och andra kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!

Haugen-Gruppens vision är att bli Sveriges bästa distributör. Samarbetet sker med starka varumärken och attraktiva produkter för morgondagens kunder och konsument. Haugen-Gruppen genomgick i slutet på 2020 en transformation och förstärkte sitt team med medarbetare som med vilja och mod skapar spännande erbjudanden för framtidens FMCG-marknad. De produkter som efterfrågas idag ser annorlunda ut imorgon och Haugen-Gruppens vision är att alltid ligga i framkant på marknadstrender genom att vara den naturliga partnern för varumärkesägare och kunder. Hos Haugen-Gruppen får du en unik möjlighet att vara med och bygga en banbrytande kultur, präglat av entreprenörskap, snabbhet, flexibilitet och ansvar där syftet är att bygga en organisation som ombesörjer framtidensbehov.

Om rollen
Som vår nya HR Business Partner är ditt huvudsakliga ansvarsområde att implementera och säkerställa värdeskapande HR-insatser i Haugen-Gruppen Sverige. Du agerar som den interna HR experten gentemot chefer och anställda och ansvarar för att planera och genomföra HR-processer. Medarbetarprocessen är en viktig del av ditt dagliga arbete där du är drivande i att sätta hållbara processer för att attrahera, bibehålla, utveckla och avsluta medarbetare. Du ansvarar för den löpande HR-administrationen och lönefunktionen samt för våra nya kontorslokaler i Järva Krog.


Du är självständigt drivande i dina projekt i samarbete med VD, chefskollegor och den nordiska HR-funktionen i Norge.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden inkluderar, men är inte begränsade till att:
Ansvara för att samtliga HR-processer utvecklas och stödjer ett lyckosamt ledarskap och medarbetarskap som gynnar en hållbar organisation.
Driva och delta i HR projekt nationellt/nordiskt.
Rekrytering, on-boarding och avslut av medarbetare.
Ansvara för arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar.
Driva agendan för jämställdhet och mångfald, arbetsmiljöfrågor och rehabilitering.
Ansvara för HR-administrationen samt säkerställa intern information och HR-relaterade utbildningar.
Administrera och ansvara för förarbetet mot den outsourcade lönefunktionen.
Ansvara för säkerheten av kontorslokalen samt säkerställa samarbetet med underleverantörer och fastighetsägaren.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Haugen-Gruppens nya lokaler i Stockholm, Järva Krog. Du rapporterar till VD för Haugen-Gruppen Sverige.

Tidigare erfarenhet och kvalifikationer
Akademisk examen inom HR eller motsvarande är ett krav.
Minst 5 års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på operationell nivå.
Du är bekväm och van vid i att arbeta med arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar.
Du har god erfarenhet av medarbetarprocessen likväl som rekryteringsprocessen och att driva dessa självständigt.
Svenska och engelska i flytande tal och skrift är ett krav.
Erfarenhet av FMCG/DVH branschen är inte ett krav men klart meriterande.


För att lyckas i rollen som HRBP tror vi att du är en person som har lätt för att skapa förtroende. Du är utåtriktad, lyhörd och genuint intresserad av att sätta hållbara HR-processer. Du hanterar oförutsedda händelser med ett stort lugn och professionalism samtidigt som din stresströskel är hög. Självklart hanterar du konfidentiella ärenden med hög integritet.

Vidare tror vi att du har en naturlig förmåga att strukturerat och effektivt driva flera projekt samtidigt utan att göra avkall på kvalitén. Du är van vid att arbeta självständigt och trivs med att agera stöd och bollplank till chefer och medarbetare. Att du har ett prestigelöst förhållningssätt och god kommunikations- och samarbetsförmåga ser vi som avgörande för att lyckas och trivas i rollen!

Välkommen med din ansökan!
Ansök till rollen genom att maila till HR@Haugen-gruppen.se, märk din ansökan med ”HRBP”. I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev samt dina kontaktuppgifter.

Urval och intervjuer sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Mer om Haugen-Gruppen Sverige
Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 70 medarbetare. Haugen-Gruppens svenska huvudkontor finns i Stockholm, med logistik och lager Norrköping för en effektiv distributionslösning. VDn är på plats sedan början av 2020 och bolagets ambition är att vara en toppspelare i prioriterade kategorier. Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Ansvarstagande. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott så erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad!

Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge, Danmark och Finland med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom.

Den huvudsakliga verksamheten består i att marknadsföra och sälja internationella livsmedel på den svenska dagligvarumarknaden. Bearbetning sker med våra två rikstäckande säljkårer. Försäljning sker främst via ICA, Coop, Axfood och Bergendahl samt via de olika restauranggrossisterna.

Företaget är i dag distributör för i huvudsak följande varumärken: Twinings te, Caj P. grillprodukter, Green Giant majs, Old el Paso Tacoprodukter, Blue Dragon asiatiska produkter, Patak's indiska produkter, Green Choice ekologiska sortiment tex Jordnötssmör, Breton smörgåskex, Go-Tan indonesiska produkter, Paradiso konserver och delikatesser, Lucullus sambal oelek och thai chili sås, Canderel sötningsmedel, Ryvita knäckebröd, Törsleff's kondenserad mjölk, konserveringsprodukter och Atamon, mängder av härlig konfektyr. Vi har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 650 mkr.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HAUGEN-GRUPPEN AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Postadress

Slåttervägen 20
SOLNA, 17067

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024