HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.

Vi erbjuder
Som en del av Swegons centrala HR-avdelning får du möjlighet att arbeta brett inom HR-området i en global och föränderlig kontext. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka din roll som erbjuder stor variation, intressanta arbetsuppgifter och spännande utmaningar. Vi vet att våra systemlösningar och produkter skapar ett bra inomhusklimat för människan i rummet men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Vi värnar därför om en hållbar arbetsmiljö där du kan växa, känna samhörighet samtidigt som kan kombinera ditt arbete med ditt privat - och familjeliv.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara rekrytering, avtalsskrivning, olika typer av personalärenden, kompetens- och grupputveckling, internkommunikation, medarbetarengagemang, hälsofrågor med mera.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 1 år med preliminär start under augusti. Då Swegon växer finns det goda möjligheter till förlängning eller andra intressanta uppdrag inom koncernen. Placeringsorten är Göteborg med möjlighet till hemarbete.

Din profil
Du har en akademisk utbildning inom HR och minst några års erfarenhet inom området. Som person är du flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du gillar att ge service och att ha många kontaktytor. Dessutom är du duktig på att organisera, strukturera och är noggrann i ditt arbete. Du trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter i ett stundtals högt tempo.

Förutom arbetsglädjen och den höga energinivån i teamet, genomsyras Swegons företagskultur av tre värdeord; Customer Empathy, Trust and Commitment, vi ser därför att du är en person med en stark känsla för service och som har ett engagemang för ditt jobb. Då vi är ett internationellt företag krävs goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Vi arbetar aktivt med mångfaldsfrågan och ser därför gärna manliga sökanden.

Kontaktinformation
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.swegon.se/jobb. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snart som möjligt, dock senast den 16 Maj. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Director Elina Karlsson, elina.karlsson@swegon.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swegon
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Frejgatan 14 Kvänum
None

Postadress

Box 300
Kvänum, 53523

Liknande jobb


Director of Compensation and Benefits  Sandvik Rock Processing Solutions

Director of Compensation and Benefits Sandvik Rock Processing Solutions

4 november 2024

HR-Generalist

HR-Generalist

4 november 2024

HR Business Partner till Saab

HR Business Partner till Saab

3 november 2024

1 november 2024