HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Saint-Gobain Ecophon develops, manufactures and markets acoustic products and systems that contribute to a good working environment by enhancing peoples’ wellbeing and performance. Our promise »A sound effect on people« is the core backbone of everything we do.

Ecophon AB is the largest company in the Saint-Gobain Ceilings group, which has sales units in 14 countries, production facilities in Sweden, Denmark, Finland, France, the Netherlands, Portugal and Brazil and approximately 1000 employees. The head office is located in Hyllinge, just outside Helsingborg, Sweden. Ecophon is part of the global Saint-Gobain Group, which is one of the 100 leading industrial companies in the world.

Vad ska du göra?

Som erfaren HR Business Partner har du fokus på kvalificerat verksamhets- och chefsstöd till Saint Gobain Ecophon. I rollen arbetar du brett inom samtliga av HR-områdets delar. Du leder, driver och implementerar HR-processer med ansvar för ett eller flera specialområden. Vi är på en digitaliserings och automatiseringsresa och här är du nära affären för att bidra med god förståelse för vad som skapar engagemang och driver lönsamhet ur ett HR perspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter

Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till chefer i HR-frågor (t ex organisation, arbetsrätt, hälsa, rehabilitering, personalvård, lönefrågor och rekrytering)Kompetensutveckling, successionsplanering, employer brandingMedverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policysFöreträda HR i lokal ledningsgrupp för respektive ansvarsområdenÖvriga personaladministrativa uppgifterVid behov stödja övriga resurser inom HR-avdelningen

Din profil

För att trivas i rollen hos oss är du van att självständigt leda och utforma ditt eget arbete och kan förhålla dig till att det kan gå fort likväl som att det ibland tar stopp. Din erfarenhet ger dig trygghet i vad du prioriterar och vad som behöver tid på sig att ”landa in” och du är kommunikativ och lyhörd. Viktigt att du är strukturerad, lösningsorienterad och snabbt anpassar dig till nya förutsättningar samtidigt som du är prestigelös, förtroendeingivande och trivs i en miljö med många kontaktytor. Här behöver du kunna navigera både på detalj- som på helhetsnivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet från internationellt producerande verksamhet.

Du kommer att ingå i ett HR-team på 5 personer och vara placerad i Hyllinge. Vi är en lönsam organisation med öppen kultur och positiv arbetsmiljö.

Din bakgrund

Du har högskoleutbildning inom personal-/beteendevetenskap eller motsvarande och 3-5 års erfarenhet av en liknande roll med motsvarande arbetsuppgifter och ansvar. Du har arbetat med både tjänstemän och kollektivanställda medarbetare tidigare. Det är en självklarhet att du kommunicerar flytande på engelska och svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från internationellt producerande verksamhet.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult malin.hagglof@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 9 maj 2021 och vi ser fram emot att få din ansökan senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024