HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Julas verksamhet ur ett HR-perspektiv. I uppdraget som HR Business Partner bidrar du till att stärka Julas arbetsgivarvarumärken och skapa förutsättningar för hur Jula och övriga koncernbolag ska attrahera, rekrytera, utveckla och behålla befintliga och framtida medarbetare.
Det här gör man som HR Business Partner
Rollen som HR Business Partner bygger på att stärka cheferna i sitt ledarskap genom att ha förmåga att bidra med perspektiv, se till helheten för Julas bästa samt agera affärsmässigt utifrån verksamhetens behov.
Rollen som HR Business Partner är bred, dina arbetsuppgifter innebär att du kommer stötta och coacha chefer i processer som rekrytering, introduktion, kompetensutveckling, arbetsrätt, fackliga förhandlingar, omställning, rehabilitering och arbetsmiljöfrågor. Du kommer även att vara involverad i utvecklingsarbete och ansvara för vidareutveckling och implementering av HR-relaterade processerefter de mål som upprättas i affärsplan och HR-strategi. Du kommer därav få möjlighet att driva förbättringar och både delta i och driva olika typer av HR-projekt.
Arbetet är varierande och sker både självständigt och tillsammans med kollegor från den egna avdelningen. Du rapporterar till HR-chef och tillhör den centrala HR-avdelningen.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av affärsnära och värdeskapande HR-arbete.Du bidrar med en bred HR-kompetens är van att stödja och utmana organisationer på olika sätt samt har erfarenhet av förändringsledning och kommunikation kopplat till det.Vi ser gärna att du har arbetat med utvecklingsfrågor och utvecklingsprojekt samt har erfarenhet av implementering av HR-processer. Vi ser det som en fördel om du har arbetat i en värderingsstyrd organisation. Du har troligtvis en akademisk examen inom personalvetenskap/organisation eller erfarenhet som motsvarar detta.
Vi är ett internationellt företag så du behöver goda språkliga kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska för att lyckas i ditt uppdrag.
Det här är du som person
Vi söker dig som har ett högt engagemang i HR-frågor och motiveras av att utveckla och förbättra arbetssätt och processer. Du visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera ett arbete med hög kvalité. Du har ett coachande och ödmjukt förhållningssätt och motiveras av att stötta chefer och ledare på ett förtroendefullt och värdeskapande sätt. Då vi alltid siktar på att bli bättre vill vi att du är nyfiken, ser möjligheter samt kommer med egna förslag och initiativ.  Du är vidare en tydlig kommunikatör och har förmåga att påverka, utmana och driva arbetet framåt inom ditt uppdrag.
Som vår nya kollega erbjuds du en engagerande, rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Tillsammans med dig vill vi fortsätta utveckla och stärka vår organisation.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på huvudkontoret i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Vill du vara med och med på vår fortsatta resa att utveckla värdeskapande HR? Tveka då inte att söka.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024