HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Kwintet är den ledande leverantören inom den Europeiska arbetsklädesmarknaden, och tillhandahåller arbetskläder för ett brett spektra av serviceföretag och industrier – allt från stora internationella koncerner till små lokala företag – inom Europa och utanför.

Genom en sammanslagning av starka varumärken, ett delat arv och ömsesidigt kompletterande färdigheter har vi gjort yrkesmänniskors behov till vår ledstjärna. Kombinerat med vår samlade expertis har detta hjälpt oss att bryta ny mark vad gäller normer för arbetskläders säkerhet, komfort, prestanda och stil över alla kategorier och alla marknader.

Kwintet har sitt huvudkontor i Malmö. Företaget ägs av IK Investment Partners, ett ledande Europeiskt private equity-bolag.Tjänsten som HR Business Partner är placerad i Borås och enheten har ca 200 anställda.

Om tjänsten:

Ge konsultativ service och HR lösningar som stödjer verksamheten. Samordna och implementera centrala HR aktiviteter som behövs ur ett strategiskt och operationellt HR perspektiv.

Implementera organisationens interna kommunikationsstrategi så de anställda kan hitta, ha utbyte av och förstå information som är aktuell, noggrann, tydlig, trovärdig och relevant.

Roll och nyckelaktiviteter

- Ge support och administration för den lokala HR-funktionen
- Ge råd och support i rekryteringsprocessen; rekryteringskanaler, annonsförberedelser, urval och identifiering av kandidater för intervju, utvärderings av kandidater efter intervju, administration av kommunikation med kandidater och samordning med anställningskontrakt eller tillhandahålla och upprätthålla kontakt med utvalda rekryteringsföretag.
- Upprätthålla befintliga och uppdaterade personalfiler för samtliga personal
- Säkerställa att policys, befattningsbeskrivningar och HR information är aktuella och ge råd om uppdateringar
- Ge support och råd till chefer i HR problem, legala och sociala aspekter, arbetsrelationer, rehabilitering och personalutveckling samt disciplinära ärenden.
- Hantera alla vanliga frågor för en HR avdelning (t.ex. anställningsvillkor, löner, referenser, pensioner och försäkringar)
- Ställa samman och uppdatera statistik; FTE, HC m fl. på regelbunden och ad hoc basis
- Förhandla och informera lokala facket (f.n. Unionen och IF Metall) utifrån behov och i enlighet med legala krav
- Aktivt delta i möten med Group HR
- Månadsrapporterna till Group HR Manager

Upprätthålla HR policys och processer

- Säkerställa att administration enligt HR policys och processer följs
- Upprätthålla och uppdatera procedurer, manualer och formulär, och ge råd till Group HR Manager/ lokala chefer om nödvändiga justeringar
- Ansvara för HR projekt eller delprojekt (befattningsbeskrivningar, värderingsprocedurer, lönerevision etc.)
- Planera och initiera utvecklingsplaner och träning/utbildning utifrån behov samt vara en aktiv partner i att säkerställa att organisationen har den kompetens som krävs.

Ge support för lokal kommunikation för den svenska operationella verksamheten

- Upprätthålla det lokala intranätet (SharePoint) för HR och affärsmässig relaterad information
- Säkerställa, ge support och råd till ledning i kommunikationsfrågor

Kompetens och utbildningskrav

- HR kunskap och 3-5 års erfarenhet från arbete på en HR avdelning.
- Universitetsexamen eller motsvarande inom HR, juridik eller beteendevetenskap.
- Goda kunskaper i svensk arbetsrätt.
- Starka organisatoriska och administrativa kunskaper.
- Flytande engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper inom SharePoint

Önskade färdigheter

- Integritet
- Sympatisk
- Kundservice orienterad/service minded
- Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga
- Analytisk problemlösare
- Teamwork

Huvudsaklig samverkan

- Group HR Manager
- Group Internal Communication Manager
- Lokala chefer
- Personal
- Externa service

Ansökan:

Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan/CV via vår rekryteringssamarbetspartner Speed Professionals AB – du finner annonsen på: www.speedgroup.se

OSA för din ansökan är 7 september och tillträde sker snarast efter överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske kontinuerligt varför vi ber dig inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:
Nils Ryberg 033 – 44 47 46 på Speed Professionals AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 augusti 2014

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024