OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM UPPDRAGET
Om du har ett genuint engagemang för HR och en drivkraft att varje dag göra världen lite bättre för barn finns nu en spännande möjlighet att kombinera detta i en roll som HR Business Partner hos oss.
Som HR Business Partner (HRBP) bidrar du med kompetens och coachning i HR-relaterade frågor till chefer och medarbetare. Denna roll kommer framförallt att jobba tillsammans med det Internationella programmet (https://jobb.raddabarnen.se/departments/internationella-programmet), totalt är det cirka 100 medarbetare och ett femtontal chefer som du stöttar inom HR-området.
Rollen som HRBP är bred och innehåller alla delar av medarbetarresan. Du arbetet både operativt och strategiskt och vi ser att du är självgående i de vanligast förekommande HR-processerna. Du kommer att vara ett stöd till cheferna inom förändringsledning samt jobba med områden som rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, performance development and talent management, kultur och värderingar inkl. mångfald och inkludering, lönefrågor och i viss mån fackliga förhandlingar samt olika utvecklingsprojekt inom HR. Som HRBP bidrar du även med specialistkompetens till organisationen och här söker vi dig som är stark inom Performance Development, Talent Management och gärna med kopplingen till compensation and benefits samt mobilityfrågor. Vi har kollektivavtal mellan Unionen/Akademikerföreningen och IDEA, vi jobbar i HR-systemet Sympa och lönefunktionen är outsourcad.
Vi erbjuder en spännande roll i en fantastisk organisation där du har möjlighet att göra skillnad, på riktigt. HR-teamet består idag av HR-chef, fyra HR Business Partners och en kompetensutvecklingschef. I vårt team är vi stolta över att ha fantastiska siffror på engagemang, arbetsmiljö och medarbetarnöjdhet i vår digitala medarbetarundersökning, vi har kul på jobbet och lär av varandra.
ÄR DU VÅR NYA KOLLEGA?
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du som söker har följande kvalifikationer:
- Universitet- eller högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap
- Minst fem års erfarenhet av roll som HR Business Partner och erfarenhet av internationellt HR-arbete
- Kunskap och erfarenhet inom området talent management, performance development och gärna med koppling till löneprocessen, exempelvis arbetat med lönerevision, lönekartläggning, statistik med mera.
- Professionell nivå på svenska och engelska - du kommer arbeta på båda språken
Vi ser att det är meriterande om du arbetat inom en ideell organisation tidigare, men det är inget krav. Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/) Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att leda och inspirera, leverera resultat och god kommunikations- och samarbetsförmåga.
LÅTER DET INTRESSANT?
Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid vårt trevliga kontor i Alvik. HÄR (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/info-om-villkor-210127.pdf) hittar du information om våra anställningsvillkor. Vid frågor om rollen kontakta gärna rekryterande chef Anna Nordström. Urval och intervjuer sker löpande och vi tar gärna del av din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 28 september. Vi ser fram emot att höra från dig 👋🏼
Då vi har en anonymiserad rekryteringsprocess ber vi dig att inte ange personliga uppgifter när du svarar på eventuella urvalsfrågor. Vi använder endast CV och inte personligt brev i ansökan.
Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande. Vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa våra viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt våra värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-och-riktlinjer/)