HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta för The Absolut Company – en del av Pernod Ricard familjen? Ett företag som genomsyras av värderingarna TAC – Together, Audacious och Committed. Together handlar om att inkludera, samarbeta och visa tillit till varandra. Audacious handlar om att vara modig, bli onödigt bra och att vara nyfiken. Committed handlar om att visa respekt, vara transparent och agera med integritet. Läs gärna mer om oss på www.theabsolutcompany.com.
HR Business Partner, The Absolut Company Operations
Just nu söker vi en erfaren HR Business Partner till vår produktionsverksamhet med placering i Åhus.
Har du flera års erfarenhet inom HR och vill arbeta inom ett dynamiskt och framgångsrikt bolag? Har du lätt för att skapa förtroende och är lyhörd och drivande? Då är detta kanske ditt nästa jobb?
Vi erbjuder dig en roll i Operations HR-team som består av HR Director Operations, en HR Business Partner, en HR Specialist, en H&S Specialist och en Training Coordinator.
Dina arbetsuppgifter
Ditt ansvar är att tillsammans med HR-teamet säkerställa ett proaktivt HR-stöd till cirka 35 chefer och cirka 300 medarbetare lokaliserade främst i Nöbbelöv och Åhus men även i andra länder.
Dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära:
· Att coacha och stödja våra chefer inom HR-området när det kommer till ledarskap, arbetsrätt, fackliga förhandlingar, lärande och utveckling, rekrytering, organisatoriska frågor samt onboarding.
· Att arbeta med att upprätthålla och vidareutveckla förtroendegivande och produktiva relationer med våra fackliga parter samt övriga intressenter och kollegor
· Att genomföra utbildningar/workshops för våra anställda inom olika HR-relaterade ämnen
· Att driva och/eller delta i olika HR-projekt lokalt/nationellt
· Att tillsammans med HR-teamet driva och utveckla HR-relaterade processer och rutiner
· Att tillsammans med HR-teamet se till att vi är uppdaterade med den senaste forskningen och trenderna inom HR för att kunna ge ett bra och snabbt HR-stöd till vår organisation
· Att arbeta med intern HR information samt allmänt förekommande HR administration
Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom HR-området. Du har minst 8 års erfarenhet av att ha arbetat som en HR Business Partner eller liknande roller och med ansvar för arbetsmiljö- och arbetsrättsliga frågor. Du har erfarenhet av Livsmedelsavtalet och har hanterat kvalificerade arbetsrättsliga frågor samt har god förhandlingsvana. Meriterande är om du även har erfarenhet av Visitas kollektivavtal samt av Workday.
Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Det krävs goda kunskaper i Office-paketet och det är en fördel om du har lätt för att lära dig nya system.
Du som person
För att passa in i rollen krävs det att du är strukturerad, driven och tänker strategiskt. Du behöver ha en god samarbets- och kommunikationsförmåga som gör att du har lätt för att skapa långsiktiga, goda och professionella relationer på olika nivåer i organisationen. Dessutom är du prestigelös och tycker om att samarbeta med andra och samverka över avdelningsgränserna för att utbyta erfarenheter, utveckla, driva samt genomföra förändringar. Du tycker att det är roligt att påverka och förändra och ser gärna möjligheter att förenkla och förbättra processer och rutiner. Du bi­drar gärna i problemlösning, ser utmaningar som möjligheter och är öppen för nya angrepps­sätt. För att trivas och kunna göra ett bra jobb måste du vara självgående, målinriktad, lösnings­fokuserad samt ha en förmåga att prioritera och fatta beslut inom ramarna för din roll. Vi vill att du bidrar till vårt team med engagemang och glädje då det är viktigt för oss att ha kul på jobbet!
Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra – Du är TAC – Together, Audacious och Committed!
Din ansökan
Vill du arbeta med ett fantastiskt team som alltid har roligt tillsammans? Vill du arbeta i inspirerande miljöer med härliga kollegor? Då är du välkommen med din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev snarast. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 2021-10-24.
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Elisabeth Gehander, HR Director Operations på elisabeth.gehander@pernod-ricard.com
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionsledare Harri Tossavainen
044-288048
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Ordförande Livs Herman Nilsson
044-288166
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221 0708-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083 0701-918083
Chef Supply Chain Peter Neiderud
044-288181 0709-288188

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Absolut Company AB ÅHUS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

LOTSGATAN
ÅHUS

Postadress

BOX 83
ÅHUS, 29622

Liknande jobb


HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024