HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att jobba för och tillsammans med andra människor? Är du en
person som inspireras av problemlösning och att coacha andra? Kan du kombinera att tänka affärsnytta med att möta upp individers behov? Då kan detta vara något för dig.

Vi förstärker nu vår HR-avdelning med en HR Business Partner som kommer ha belöning och förmåner som fokusområde. Som en del av Uddeholms HR-avdelning får du arbeta med en variation av spännande och utvecklande arbetsuppgifter och vara kollega med ett gäng engagerade medarbetare som inom sina områden bistår verksamheten.

Din uppgift

Som HR Business Partner arbetar du nära organisationens chefer, medarbetare och fackliga företrädare. Du kommer i huvudsak jobba brett med HR-relaterade frågor såsom förhandlingar, chefsstöd, rekrytering och rehabilitering. I rollen ingår även att ha ett särskilt fokus på frågor rörande belöning och förmåner, med uppgifter såsom:

Ansvara för företagets lönestruktur kopplat till roller, som hanteras i BAS (AON Hewitt), kontinuerligt utveckla vår lönerevisionsprocess och delta i lönerevisionsarbetet tillsammans med HR-chef
Ansvara för att vår förmånsportals utbud och innehåll hålls uppdaterat och relevant samt vårt utbud gällande tjänstepension och försäkringar
Genomförande av den årliga lönekartläggningen


Tillsammans med två HRBP-kollegor, alla med varsitt fokusområde, arbetar ni som ett team där ni gemensamt stöttar organisationen.

Placeringsort är Hagfors. Möjlighet till hemarbete upp till två dagar per vecka när arbetet så tillåter. Ett kontor för distansarbete finns i Karlstad.

Din profil

Vi söker dig som har en vidareutbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet som ses likvärdig. Du har erfarenhet av brett HR-arbete och är välbekant med de lagar och regler som styr arbetsgivaransvaret inom respektive område. Det är dessutom en fördel om du har kännedom om rollens fokusområde, men framförallt att det finns intresse av att utvecklas inom belöning och förmåner.
Arbetet kräver hög servicegrad och att bestämda tidplaner följs. Du som söker ska även:

Vara noggrann och stresstålig. Löpande dokumentation kommer naturligt för dig och du arbetar bekvämt med olika former av IT-stöd
Gärna arbeta självständigt, ha lätt för att ta egna initiativ och vara lösningsfokuserad
Inspireras och motiveras av omväxlande uppgifter
Känna dig bekväm i såväl samtal med enskilda som att hålla i presentationer för större grupper
Känna dig trygg i att ta utmanade samtal och att stötta/coacha chefer och medarbetare


Förutom dina kompetenser och tidigare erfarenheter lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Mer information
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Johanna Axelsson på 0563-170 43 eller johanna.axelsson@uddeholm.com
Ansökan sker HÄR och vi vill ha din ansökan senast den 20 februari. Urval kommer ske löpande under ansökningstiden.

Uddeholms AB har i denna rekrytering gjort val av samarbetspartners i rekryteringsprocessen och avböjer kontakter i sådant hänseende.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uddeholms AB Hagfors
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Postadress

Uvedsvägen 15
Hagfors, 68385

Liknande jobb


Interim HR Business Partner

Interim HR Business Partner

19 november 2024