OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KG Knutsson AB
Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.
Arbetar Du idag som HR Business Partner och vill anta en ny utmaning i din karriär? Är du en teamspelare som trivs med ett stort eget ansvar och vill göra skillnad? Då kan just Du vara den vi söker!
Om tjänsten
I tjänsten som HR Business Partner kommer Du att arbeta i en bred roll med övergripande ansvar och arbetsuppgifter, för att stötta våra chefer. Arbetet innebär att du jobbar över hela HR området i frågor rörande bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö, rehab, kompetensutveckling, befattningar och rekrytering. Tillsammans med HR-Chef och teamet inom HR är Du en viktig del i KGKs framgång genom att driva och utveckla hela HR-området och att vi tillsammans säkerställer att HR möter verksamhetens behov.
Tjänsten är av både operativ och strategisk karaktär. Ditt arbete genomsyras av våra värdeord - Öppen, Kunnig och Pålitlig!
Din profil
Vi ser gärna att Du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande område. Du har minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete och Du har mycket goda kunskaper inom arbetsmiljö, svensk arbetsrätt och kollektivavtal. Du talar och skriver professionell svenska och behärskar MS Office (Word, Excel, PowerPoint och Outlook) väl.
Som person är Du kommunikativ och pedagogisk. Du är noggrann, strukturerad och van att hantera administrativa uppgifter och att självständigt driva ditt arbete. Din sociala förmåga är stark och Du trivs att arbeta i team tillsammans med både kollegor och chefer. Du har hög integritet och stort affärsfokus i dialoger såväl som i arbetssätt. Vidare är Du flexibel och prestigelös och ditt driv och engagemang genomsyrar dina arbetsinsatser.
Hos oss på familjeägda KGK kommer du till en engagerad arbetsgivare som är mån om dig. Vi jobbar med världsledande tillverkare och produkter, för vilka vi är en auktoriserad återförsäljare. Vi ställer alltid upp för varandra och trots att Du jobbar i en självständig roll blir Du en självklar del av ett sammansvetsat team.
Inom KGK finns även Autoexperten, en rikstäckande reservdels- och tillbehörskedja och en ledande aktör på den svenska fordonsmarknaden med nära 53 butiker och 400 anslutna verkstäder.
Ansök redan idag. Din ansökan vill vi ha snarast möjliga då urval och intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten? Ann-Helen Wallrud svarar gärna på dina frågor via mail: ann-helen.wallrud@kgk.se
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön, tillsvidare
Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du få genomföra tester och bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt medgivande. Vänligen se över ditt CV innan ansökan. Vi samarbetar med 2Secure som är ett säkerhetsbolag och en internationell aktör inom bakgrundskontroller.
Välkommen med din ansökan!