OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en people person som trivs i miljöer av samarbete, engagemang och utveckling? Har du erfarenhet av HR-arbete och vill arbeta brett både, operativt och strategiskt, i en verksamhet som är på en spännande tillväxtresa? Vi på Alektum Group stärker nu upp med en HRBP för vår svenska verksamhet.
TJÄNSTEN
I rollen som HR Business Partner fokuserar du primärt på att arbeta verksamhetsnära och ge support och coachning till våra chefer inom hjärtat i vår verksamhet, vår Collection avdelning - Operations Sweden. Ditt uppdrag blir att tillsammans med cheferna bygga en hållbar och stark organisation i linje med bolagets strategi, kultur och värderingar. Du ansvarar för att coacha våra chefer i processerna kring hela medarbetarresan. Du bidrar med struktur och guidning kring principerna med såväl operativt som strategiskt ledarskap. Du arbetar med hela HR paletten från rekrytering till off-boarding.
DIN PROFIL
Vi söker dig som är en people person med ledarskapsfrågor som din paradgren. Du är av devisen medarbetarna är företagets viktigaste resurs för att nå goda resultat och stöttar organisationen i det arbetet. Du har ett starkt inre driv och motiveras av att se hur både ledare och medarbetare växer och blir ännu bättre i sina roller. Du vinner när andra lyckas!
Som person är du relationsskapande och rådgivande utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Du är en möjliggörare som tycker om att coacha människor mot ett gemensamt mål och se dem nå goda slutresultat. I rollen agerar du expert inom alla HR relaterade frågor och hanterar dessa med hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Personligt ansvarstagande är naturligt för dig och du agerar alltid med företagets bästa som utgångspunkt.
Vi söker dig som har utbildning från HR-/personalvetarprogrammet och eller motsvarande, minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet med det breda HR-perspektivet. Vi ser gärna att du har arbetat i en medel/större organisationer, gärna i en internationell miljö.
VÅRT TEAM
Vår HR organisation består av 10 kollegor varav 5 arbetar centralt, inkluderat Management, Business Partnering, Comp & Ben och HRIS. Du kommer ingå i den nordiska organisationen och arbeta med fokus på Sverige.
Vi är en kompetent och oerhört engagerad HR gruppering där det går fort, är högt i tak, och humorn är stor. Vi arbetar tätt ihop med väldefinierade ansvarsområden och drar nytta av vår bredd i kompetens. Vi erbjuder en position i ett välmående och snabbväxande internationellt familjeägt företag med en tydlig affärsagenda och tillväxtstrategi där du kommer att vara en nyckelspelare i att bidra till företagets fortsatta framgång.
Du rapporterar till Regional HR Manager Nordic.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 9 november. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Isabell Konjic, Regional HR Manager Nordic, isabell.konjic@alektumgroup.com
Välkommen med din ansökan!