HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du en erfaren HR-praktiker som är redo att axla rollen som HRBP på ett av Sveriges största och modernaste lager? Är du öppensinnad, kommunikativ och gillar att stötta chefer i olika HR-relaterade frågor? Passa då på att söka denna tjänst som HR Business Partner till Rusta i Norrköping!
Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 180 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning.
Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle. Våra värdeord är Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.
Navet i Rustas distributionskedja är vårt centrallager i Norrköping, även kallat Rusta DC (Distributionscentral) där vi är ca 400 medarbetare. Här får du arbeta i en av Sveriges modernaste lagerverksamheter med fräscha lokaler och en utvecklande arbetsplats.
Rusta präglas av en entreprenörsanda och hela bolaget utvecklas med affären. Det går fantastiskt bra för oss och vi fortsätter att växa och göra nya satsningar. För dig som HR Business Partner innebär det att det finns en mängd utvecklingsmöjligheter på sikt inom bolaget, både i Sverige och internationellt. Var ser du dig själv i framtiden?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som HRBP kommer du att arbeta nära både chefer och medarbetare på ett konsultativt sätt med affären i fokus. Du bidrar med ett värdeskapande och verksamhetsnära HR-arbete inom ditt område. Du har daglig kontakt med chefer på lagret och ingår i ledningsgruppen för DC (Distribution Center) Norrköping.
Rollen är bred och du stöttar chefer, cirka 30 stycken, samt agerar bollplank inom bland annat arbetsmiljö, arbetsrätt, rehabilitering och förhandling. Du samverkar mycket med fackliga parter. Du ansvarar också för organisations- och ledarskapsutveckling genom att bland annat hålla i interna utbildningar och workshops. Du säkerställer regelbundet att våra värderingar efterlevs i hela organisationen. Du rapporterar till HR Manager för Supply Chain.

Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt minst 5 års tidigare erfarenhet av en bred HR-roll. Du har goda kunskaper i arbetsrätt samt svenska och engelska, tal och skift. Att använda datorn som ditt främsta arbetsverktyg är du van vid. Du har god systemvana och B-körkort. Vi lägger stor vikt vid din personliga potential samt att du inspireras av våra värderingar.
Som person är du affärsmässig och har alltid dina ”Rusta-ögon” med dig. Du är en bra lagspelare som anpassar dig efter situationen. Du är öppen för förändring och vågar driva utvecklingen framåt. Kommunikation är även viktigt för att lyckas i rollen. Du har en god planeringsförmåga och är bra på att ”få med alla på tåget”.
Låter detta intressant? Sök då redan idag! Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.


Har du frågor eller funderingar kring tjänsten eller processen, kontakta gärna någon i ansvarigt rekryteringsteam;
Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se eller 0721-479236
Frida Stern, frida.stern@unikresurs.se eller 0704-106395
Vi ser fram emot din ansökan. Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024