HR business partner

HR business partner

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en interim HR business partner som är intresserad av och har erfarenhet av operativt HR- arbete på bred front inom tillverkningsindustrin. Som HRBP kommer du ha som uppdrag att fortsätta utveckla medarbetare genom att ansvara för HR processer och aktiviteter i olika operativa enheter. Du får ett utmanande och stimulerande arbete där du kommer ha stor möjlighet att påverka, utveckla, ta initiativ och ta ansvar. Du kommer att få möjlighet att utveckla och driva HR processer i en affärskultur där kreativitet och förbättringsarbete uppmuntras. 


Tjänsten är en inhyrning via Randstad med placering hos vår kund i Trelleborg. Önskad start är den 26 juni för överlämning från befintlig personal och uppdraget sträcker sig året ut. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-06-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta sofie.berg@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som HR business partner arbetar du brett med alla delar inom HR och är ett stöd för chefer och anställda hos vår kund inom tillverkningsindustrin. Du är ansvarig för personalärenden, rekryteringar, introduktioner, mobilityfrågor, rehabilitering, utbildningssupport samt personaladministration. Du kommer också att arbeta med och ta fram processer samt se till att policys och guidelines inom organisationen följs. Vidare säkerställer du att arbetsrätten efterlevs, att fackliga förhandlingar genomförs och är behjälplig vid avtalstolkning. Rollen är ensam HR på siten och rapporterar till Operations Manager. Du har ett HR-nätverk inom organisationen men arbetar ensam i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Du är en engagerad och strukturerad relationsbyggare med minst 3 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du gillar att arbeta operativt samtidigt som du har förmågan att strategiskt blicka framåt. Du har en akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande. Vi ser att det för rollen som interim krävs att du har erfarenhet av att arbeta med olika typer av kollektivavtal, främst arbetare inom olika IF Metall-avtal. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språkkunskaper är meriterande.


Du är social, kommunikativ och noggrann. Du är nyfiken och ser problemlösning som en självklarhet i arbetslivet samtidigt är du öppen för förändringar och kan optimera processer. För att lyckas i rollen tror vi att du har en utmärkt social förmåga, självständigt kan lösa dagliga problem och utmaningar, arbetar proaktivt, är driven, strukturerad och har ett allmänt tekniskt intresse. Du trivs med att ta ansvar och samarbeta i team. 

Erfarenhet
Minst 3 års erfarenhet inom HR krävs

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024