HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad HRBP till vårt svenska HR-team som tillsammans med oss vill arbeta med att förbättra vårt vårdsystem!
Om Kry & rollen som HRBP
Kry är en av Europas ledande digitala vårdgivare och Sveriges tredje största vårdgivare med totalt 28 vårdcentraler runt om i landet. Tillsammans skapar vi morgondagens sjukvård för våra patienter, oavsett var de befinner sig. Med en gemensam vision om patienten i centrum genom hög tillgänglighet och med det bästa i bemötande i branschen vill Kry ge patienterna framtidens primärvård.
Vi letar efter en person med bred kunskap inom HR, som kan bidra med en positiv inställning och energi till vårt arbete och team. Som HRBP kommer du att spela en viktig roll i att hantera personalrelaterade frågor och stödja våra chefer och medarbetare genom deras arbetsliv hos oss. Din förmåga att hitta innovativa och effektiva lösningar kommer att vara vår garant för att säkerställa att vi upprätthåller en hälsosam och motiverande arbetsmiljö.


Om rollen som HRBP
Som HRBP är din huvudsakliga uppgift att skapa trygghet och bidra till utveckling. Genom att utmana och rusta våra chefer skapar du förutsättningar för att de ska lyckas i sina roller och bidrar till att deras enheter utvecklas enligt vår affärsstrategi.
Du kommer att supportera ca 20-30 kunniga och engagerade chefer som jobbar inom olika regioner runt om i landet och på vårt huvudkontor i Stockholm. Din största chefsgrupp arbetar som verksamhetschefer och hanterar olika stora grupper av medarbetare på våra fysiska vårdcentraler. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera men inte begränsas till, att bistå med chefsstöd via telefon, möten och mail. Utbilda och utveckla våra chefer genom olika kompetensinsatser. Hantera och driva fackliga förhandlingar, delvis på egen hand och delvis med stöd från specialist i teamet. Stötta chefer i rehabärenden och svårare personärenden. Driva projekt och implementera förändringar, sammanställa och hantera medarbetardata för att använda som beslutsunderlag.
Du kommer att ingå i vårt svenska HR-team som leds av HR-chef och består av fem personer, två HR-generalister som arbetar som 1st line support mot våra chefer, två HRBP som stöttar och utvecklar våra chefer samt en HR-specialist som ansvarar för arbetsmiljö och arbetsrätt. Delar av teamet utgår från Stockholm men våra chefer är utspridda över landet så dessa chefer kommer du ha mycket digital kontakt med. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm och är en heltidstjänst där du rapporterar till HR-chef, Jonna Björk.
Som HR-team arbetar vi affärsnära, gillar att förbättra och tror på att driva förändring. Psykologisk trygghet och självledarskap är grundpelare för hållbar och snabb tillväxt som vi driver. Som HRBP vill vi att du är nära både affär och våra chefer, du är alltså den som kommer fånga in behov och vi förväntar oss att du med ditt driv och ”höjd” både tar fram förslag på förbättringar och jobbar igenom de planer du sätter tillsammans med dina chefer.
Kvalifikationer & egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du är en trygg person med förmåga att snabbt etablera förtroende och skapa goda relationer. Du har en akademisk utbildning inom HR eller likvärdig utbildning och förmodligen arbetat några år som HRBP och hunnit arbeta med det mesta inom HR-årscykeln. Du vet var du har dig själv och är prestigelös. Du vet var du har dina styrkor men också där du behöver ta hjälp, vi tror att vi tillsammans blir ännu klokare och får fler perspektiv.
Vi söker dig som är nyfiken och inlyssnande och samtidigt bjussig med dina perspektiv och erfarenheter. Du vill och trivs med att arbeta operativt, vara nära verksamheten och våra chefer i de dagliga utmaningarna, du lägger själv upp din tid och dina dagar utifrån organisationens behov.
Vi ser det som meriterande om du arbetat som HRBP i liknande position, organisation eller bransch sedan tidigare. Erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal, facklig samverkan och förhandlingar och på egen hand hantera personalärenden ser vi också som viktiga pusselbitar för att matcha rollen hos oss.
Vi arbetar med Workday som HR-system och Winningtemp som medarbetarundersökningssystem så vi ser det självklart som positivt om du har erfarenhet av något av dessa system sedan tidigare.


Vi erbjuder dig
Vår vision som HR-team är att ge våra chefer och vår organisation de bästa förutsättningarna för att leda våra medarbetare och nå våra mål. Vi erbjuder en utmanande och utvecklande roll med stort eget ansvar för ditt dagliga operativa arbete. Om du vill arbeta i en dynamisk miljö där du har möjlighet att utveckla dina HR-kunskaper och samtidigt stödja våra anställda och chefer i deras karriärer, är detta jobbet för dig. För oss är det viktigt med en god balans mellan privatliv och yrkesliv. Vi jobbar i en hybridform, som ger möjlighet att delvis jobba hemifrån. Självklart har vi friskvårdsbidrag och kollektivavtal.
Praktisk information
Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning.
Omfattning: Heltid.
Lön: Enligt överenskommelse.
Plats: Torsgatan 21, Stockholm.
Kontakt
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan idag, vi rekryterar löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef, Jonna Björk på jonna.bjork@kry.se. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kry Primärvård AB NYKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Västra Trädgårdsgatan 41
NYKÖPING, 61132

Liknande jobb


HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024