HR Business Partner

HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med alla delar inom HR? Vi är en liten HR & Löneavdelning som jobbar för att våra chefer och medarbetare ska ha bra förutsättningar att ta hand om våra kunder och att vi i förlängningen når Stora Sköndals vision: Ett samhälle med en självklar plats för alla.

Som HRBP hos oss kommer du bland annat att coacha och stödja våra chefer inom områden som ledarskap, förändringsprocesser, arbetsrätt och förhandling, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Du deltar aktivt i ledningsgruppsarbetet inom ditt/dina verksamhetsområden och utbildar - och introducerar nya - chefer i HR-relaterade frågor.

Du kommer också delta i vårt jobb att utveckla, förenkla, digitalisera och implementera arbetssätt, riktlinjer och rutiner inom hela HR-området, samt att säkerställa att informationen inom HR-området är lättillgänglig för chefer och medarbetare. Vi vill gärna att du har ett extra intresse för employer branding och rekrytering och att du kan ta huvudansvaret för att vi får ut så mycket som möjligt av vårt rekryteringssystem Jobylon.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som börjar med provanställning.
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som HR generalist, HR Business Partner eller liknande, och vi vill att du ska ha jobbat i verksamheter med både tjänstemän och arbetare. Du är trygg i din roll, står stadigt som arbetsgivarrepresentant, känner dig bekväm med att driva HR-processer och agera chefsstöd inom hela HR-området. Du är lösningsorienterad, växlar lätt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter och bygger snabbt förtroende och goda relationer. Du har analytisk förmåga, agerar proaktivt, är en mycket van användare av olika system och tycker det är kul att samarbeta med dina HR- och lönekollegor.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och har en akademisk utbildning inom HR.

Vi är en idéburen och icke vinstutdelande organisation inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Att vi inte delar ut någon vinst gör att vi kan satsa alla resurser på att utföra vårt uppdrag så bra som möjligt. Sedan 1905 har verksamheter inom Stiftelsen Stora Sköndal utvecklats, förändrats och förbättras. Vissa verksamheter består, andra är helt nya. Men en sak förändras inte: Vi arbetar fortfarande utifrån övertygelsen om alla människors lika värde.

Varje dag vill vi göra livet bättre för alla de människor vi möter i våra verksamheter. Idag är vi ca 750 medarbetare, både månadsanställda och timanställda som tillsammans arbetar mot vår vision - ett samhälle med en självklar plats för alla. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - jämlikhet, omtanke och förändring.

Läs mer om oss på www.storaskondal.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Christer von Essen
08- 400 29 163
Äldreomsorgschef Annika Nagy
08- 400 29 100
Enhetschef Judith Treuter
08-400 29 248
Verksamhetschef Andrea Viklund
08-40029100
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275
Verksamhetschef Jessica Berg
08-400 29 240
Kommunal Johan Malmgren
08-400 29 123
Verksamhetschef Mia Hakeros
08-400 29 193
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stora Sköndal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Besöksadress

Ekbacksgränd 4
Sundbyberg

Postadress

None
SKÖNDAL, 12885

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024