HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och rädda liv? Vill du arbeta i en internationell organisation som ligger i framkant med teknikutveckling och produktion av säkerhetssystem för personbilar? Då ska du söka möjligheten att arbeta som HR Business Partner hos oss!

Arbetsuppgifter

Vi utökar vår HR-funktion och söker ytterligare en HR Business Partner till vårt team i Vårgårda. I denna roll arbetar du brett inom HR-området i en föränderlig internationell organisation. Du arbetar nära verksamhetens chefer på ett konsultativt sätt med HR-processer såsom Employer Branding, rekrytering, introduktion, fackliga relationer, lönerevision, rehabiliteringsarbete, personalavveckling.

I arbetet ingår även stöd till verksamheten inom bla. verksamhets- och chefstöd/utveckling, bemanningsplanering, förändringsstöd, teamutveckling och Performance Management. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp. Tillsammans med kollegorna på HR-funktionen driver du olika projekt i syfte att utveckla och effektivisera verksamheten.

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen har du:
- Högskole-/universitetsexamen inom HR
- Minst 5 års erfarenhet av ett brett kvalificerat HR arbete.
- Goda arbetsrättsliga kunskaper samt erfarenhet av fackliga förhandlingar.
- Erfarenhet av att driva förändringsarbete.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper:
- Du har en proaktiv approach, tar egna initiativ och driver dina aktiviteter framåt.
- Förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer
- Du är lyhörd och en kommunikativ lagspelare, men även har förmåga att arbeta självständigt

Autoliv värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Karin Merits, HR Country Manager Sweden, tel 0322-626189

Fackliga företrädare:
Fackliga företrädare är Karin Holmquist för Sveriges Ingenjörer tel 0322- 667724 och Veronica Östman för Unionen tel 0322-667467.

Ansökan:

Vi ser fram emot din ansökan i form av personligt brev, CV och betygsutdrag senast 2016-10-31. Ansök snarast då vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Ansök via länken:

https://autoliv.csod.com/ats/careersite/JobDetails.aspx?id=4969

Kontaktpersoner på detta företaget

AMC-chef ALS Krestin Fristedt
0733-61 48 14
AMC-chef AES-V Thomas Darnell
0733-66 46 26
Gruppchef Fredrik Kjell
0322-626978
AMC-chef Krestin Fristedt
0733-61 48 14
Feature Architect Ognjan Hedberg
0322- 308178
Department Manager Johan Lagerlöf
0733- 61 43 60
Manager Jesper Frykestig
0322-667503
Manager Middleware Susanne Arkenius
013-4657359
Manager Gaute Thomassen
013-4657148
HR Professional Liisa Falk
0733-61 45 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autoliv Sverige AB Vårgårda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Wallentinvägen 22
Vårgårda

Postadress

Wallentinvägen 22
Vårgårda, 44783

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024