OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa samhällsnytta och hållbara lösningar för framtidens kollektivtrafik? Vill du vara med och driva affärsnära HR arbete i ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag? Nu stärker vi vår HR funktion ytterligare för att ännu bättre stödja verksamheten inom utvalda fokusområden.
DIN ROLL
Som HR business partner för Affärsområde Stockholm får du en nyckelroll när det gäller affärsområdets HR frågor. Du arbetar med affärsnära HR stöd för både kollektiv- och tjänstemannasidan och driver Keolis HR frågor inom ramarna för lagar, avtal samt centrala rutiner. Tjänsten är placerad centralt på Keolis huvudkontor på Kungsholmen, du tillhör den centrala HR avdelningen och rapporterar till HR chef.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att:
• Driva HR arbetet inom affärsområdet utifrån Keolis långsiktiga affärsmål och de strategiska målen för HR.
• Bidra till affärsnytta genom att delta i affärsområdets ledningsarbete.
• Stödja affärsområdets ledningsgrupp gällande samtliga HR relaterade frågor såsom kompetensförsörjning, ledarskap och arbetsrätt.
• Koordinera och leda affärsområdets HR partners.
• Säkerställa tillgång till HR data och göra analyser för affärsområdet.
DIN KOMPETENS
För att lyckas i rollen behöver du ha:
• Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet från brett och affärsnära operativt och strategiskt HR-arbete.
• Förhandlingsvana och goda kunskaper i arbetsrätt.
• Erfarenhet av att arbete med HR-system för uppföljning och analys.
• Mycket god erfarenhet av projektledning.
Att vara HR business partner på Keolis är utmanande och utvecklande. Till följd av rollens natur behöver du vara affärsmässig med ett konsultativt förhållningssätt och kunna arbeta självständigt och målinriktat. Du behöver ha en stor integritet och en personlig mognad. Då tjänsten innebär många olika kontakter behöver du ha lätt för att skapa ett förtroende, ha en mycket god samarbets- och kommunikativ förmåga.
VAD ERBJUDER KEOLIS DIG?
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag som bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling, i ett företag som värdesätter och tillvaratar de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då Keolis är ett stort företag som verkar i en framtidsbransch, kan vi erbjuda en trygg och stabil anställning med kollektivavtal, fri läkarvård, friskvårdsbidrag, förmånsportal och goda utvecklingsmöjligheter. Varje nyanställd medarbetare får ett individuellt utformat introduktionsprogram.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Keolis tillämpar 6 månaders provanställning.
SÅ ANSÖKER DU
Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2017-01-15. Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Maria Delby, HR chef på tfn 073-066 78 11
Magnus Westerfalk, rekryterare på tfn 08-519 021 53
Jonas Kemi, facklig representant för Unionen på tfn: 070-602 67 74
Patrick Holvander, facklig representant för Akademikerföreningen på tfn: 070-342 79 43
Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis Group. Vår affärside är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. I Sverige är vi 6 000 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Värmland, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel
Magnus Norrby
Birgitta Mårtensson
Magnus Norrby
Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21