OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i team med andra kompetenta och trevliga HR-kollegor? Trivs du i en miljö som kännetecknas av utveckling och en vänlig företagskultur? Nu har du chansen att få jobba som HR Business Partner på Accountor, ett ledande företag inom outsourcing av lön, redovisning och HR.
Om rollen
I rollen som HR Business Partner är du en viktig del i HR-teamet bestående av Head of HR, ytterligare en HR Business Partner samt en löneadministratör. Ditt arbete är självständigt och du jobbar brett inom hela HR-fältet med ett specialistansvar för utbildning och systemfrågor.
Du rapporterar till Sofia (Head of HR) och du kommer förmodligen ha din hemvist på Accountors huvudkontor på Hälsingegatan 49 i Stockholm, även om arbete från något av våra andra kontor också kan vara möjligt. Accountor finns förutom i Stockholm även i Göteborg, Lund, Karlstad, Karlskoga, Gävle, Västervik och Uppsala. I tjänsten behöver du även vara beredd att resa runt mellan Accountors olika kontor några gånger per år. Även resor till huvudkontoret i Finland kan förekomma.
Främsta arbetsuppgifter:
Stötta och coacha chefer i medarbetarfrågor.
Stötta organisationsförändringar och olika HR-relaterade projekt.
Uppdatering av HR-policyers och processer.
Onboarding och offboarding av medarbetare.
Medverka i Employer Branding arbetet och rekryteringar.
Delta vid fackliga förhandlingar.
Planering samt administration av utbildning i Accountors portaler och verktyg.
Medverka till att utveckla och upprätthålla Accountors personalsystem.
Vad kan vi erbjuda dig?
Accountor erbjuder dig ett omväxlande jobb i en miljö där utveckling, människor och affärer står i fokus. Du kommer ha stora möjligheter att utveckla din roll och du jobbar i ett HR-team där ni hjälps åt och kavlar upp ärmarna när det behövs. På Accountor har HR-funktionen en central roll och är en integrerad del av verksamheten.
Vem är du?
Det som kännetecknar dig som person är att du gillar att skapa struktur och driva saker i mål, är både prestigelös och affärsmässig samt trivs när det händer mycket och när den ena dagen inte är den andra lik. Du gillar också att jobba i en entreprenörsdriven verksamhet.
Kvalifikationer:
Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande.
Minst 2-års erfarenhet av brett operativt HR-relaterat arbete.
Erfarenhet av förhandling och facklig samverkan.
Meriterande med kunskaper av HR-system.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att få en ny härlig kollega. Vi gör urval och intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Sofia Bley Claesson; sofia.bley.claesson@accountor.se eller Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist; jessica.petersson@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!