HR Business Partner - Fastighet och Säkerhet

HR Business Partner - Fastighet och Säkerhet

Arbetsbeskrivning

Vi växer och söker nu en passionerad HR Business Partner till vårt team! Vill du arbeta i ett företag inom Facility Management där medarbetarna är vår största tillgång? Då kan denna roll vara perfekt för dig – hos oss är du skillnaden!

Om rollen

Som HR Business Partner kommer du att arbeta nära vår affärsenhet Fastighet & Säkerhet, inklusive vårt dotterbolag Addici Security. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att stödja och utveckla våra chefer, bidra till strategiska beslut och driva HR-arbetet framåt. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra HR-processer stödjer verksamhetens mål och affärsplan.

Dina arbetsuppgifter:


• Leda och utveckla HR-arbetet i enlighet med affärsplaner och HR-strategier.
• Stödja chefer inom ledarskap, medarbetarengagemang, arbetsrätt och arbetsmiljö.
• Delta aktivt i strategiska beslut som medlem i tre av affärsenhetens kontraktsledningsgrupper.
• Driva och implementera HR-relaterade projekt och processer.
• Tillhandahålla professionell HR-rådgivning vid upphandlingar, anbud, uppstart, integration och avtalsupphörande.
• Underlätta intern rörlighet och bidra till kompetensutveckling.

Om dig

Vi ser att du har:


• Flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete på strategisk och operativ nivå.
• Erfarenhet av att sitta i ledningsgrupp eller agerat som HR-chef på ett mindre bolag.
• Bred kunskap inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar.
• Erfarenhet av att arbeta i personalintensiva verksamheter.
• Erfarenhet av verksamhetsövergångar och arbete med både tjänstemanna- och kollektivavtalssidan.
• Erfarenhet inom fastighet och säkerhet är meriterande.
• Trygg i din kompetens med god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen behöver du vara affärsmässig, initiativrik och handlingskraftig. Du är bra på att skapa förtroende och långsiktiga relationer och har lätt för att samarbeta. Dessutom är du drivande och kan arbeta självständigt för att nå uppsatta mål.

Vi erbjuder

Som HR Business Partner på Coor får du arbeta i en öppen och välkomnande miljö med hjälpsamma kollegor. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Kista (under våren 2025 flyttar vi till Haga Norra) och vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där vi värderar eget ansvar. Du blir en del av ett större HR-team i ett bolag med stark tillväxt, där du har möjlighet att påverka företagets framtid. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal, avtalspension, försäkringar, föräldralön, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag. På Coor satsar vi på din kompetens- och karriärutveckling, och erbjuder möjligheter att växa både inom HR och andra delar av verksamheten.

Övrig information och kontaktuppgifter 

Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Head of HR Business Partners, Terese Pettersson via mail; terese.pettersson@coor.com.  

Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vill du veta mer läs här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/

Bli en del av Coor – hos oss gör du skillnaden!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181 0730-684058
Coor Service Management

Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coor Service Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2024
  • Ansök senast: 25 juni 2024

Besöksadress

Trångsundsvägen
Kalmar

Postadress

Råsundavägen 12
Stockholm, 17311

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024