OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR BP Manager
Vår vision är att bli det bästa HR-teamet i världen. Vill du vara med på vår resa?
Om tjänsten
I rollen som HR BP Manager så ansvarar du för bolagets HR Business Partners som i dagsläget finns placerade i Göteborg, Upplands Väsby och Boden. Rollen är även till cirka 50% operativ som HR BP, som utöver dig själv består av ytterligare 3 personer. Som HR BP ansvarar du för alla operativa HR ärenden i vår verksamhet som innefattar både kollektivare och tjänstemän. Du arbetar tätt med verksamheten där din roll är att leda och fördela arbetet mellan våra olika HR BP samt är med och utvecklar verksamheten framåt. Vår verksamhet är spridd på 14 olika orter i landet, därav förekommer det resor, vid behov, till dessa i tjänsten.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Personalansvar för våra tre HR BP
* Leda och utveckla avdelningen
* Coacha och stötta chefer i deras arbete
* Arbetsrätt
* Arbetsmiljö, fysisk och psykosocial
* Rehabärenden
* Fackliga förhandlingar
* Kompetensutveckling
* Lönesättning och revisionsprocessen
* Involverad i olika HR projekt
* Utveckling av processer, policyers och arbetssätt inom HR.
Du ingår i ett HR team om 11 personer som jobbar tätt tillsammans i att stötta verksamheten i olika HR frågor. Tjänsten är placerad i Mölndal fram till augusti 2024 då vi flyttar till helt nya lokaler i Landvetter. Du rapporterar till HR Director Sverige.
Vem är du?
Kvalifikationer:
* Akademisk utbildning inom HR området.
* Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat operativt HR arbete inom både kollektiv- och tjänstemannaområdet.
* Dokumenterad ledarskapserfarenhet.
* Erfarenhet av att coacha och stötta chefer och medarbetare.
* Kunskap inom arbetsrätt och van vid att tolka kollektivavtal.
* Erfarenhet av att leda förhandlingar.
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
* Erfarenhet av att arbeta i Workday eller annat HR system är meriterande.
Egenskaper:
* Proaktiv och självgående, ansvarstagande och engagerad.
* Serviceorienterad och har lätt för att skapa goda relationer.
* Nyfiken, drivande och lösningsorienterad.
Vi erbjuder:
* Varierande arbete i ett företag med starka värderingar
* Kompetenta och erfarna kollegor som vill ha kul på jobbet
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
* Internationell arbetsplats
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together . Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.
Frågor: Kontakta Carina Almquist, HR Director Sweden 0703-560 495. Under vecka 47 och vecka 48 vänligen kontakta Mikaela Murén, Manager Talent Acquisition 0707-172 181.
Unionens representant: Andreas Barås: 0703-588 207
Är du intresserad? Skicka din ansökan senast den 10:e december 2023. Urval och tillsättning kommer ske löpande.