OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Have you ever wondered how imported goods from all corners of the world find its way to you? We have a customer centric approach and our business is transforming in a fast pace with focus on sustainability and digitalization. AMP Terminals is an important link between Scandinavia and the world market, and we operate Scandinavia's two largest container terminals, in Gothenburg and Aarhus. We are the only ones with the capacity to receive and handle the largest ocean-going vessels. APM Terminals Nordics handle more than 50% of imports and exports in Denmark and Sweden. Read more at www.apmterminals.com
Om rollen
Göteborgsterminalen har påbörjat en kraftfull transformation inom automation, digitalisering och effektivisering och står inför spännande utmaningar och möjligheter. Samtidigt har APM Terminals strukturerat om sin verksamhet och bildade i början av 2020 en nordisk organisation. Som tillägg till detta pågår ett stort projekt inom HR för att bli mer effektiva och kunna leverera en bättre medarbetarupplevelse. Vi söker nu dig, en rutinerad HR Business Partner som vill bidra med din person och kompetens i en allsidig roll, till denna föränderliga resa i en snabbfotad organisation.
Du kommer jobba i en nordisk kontext, där vi är fyra kollegor i Göteborg och två i Århus. Tillsammans driver vi den globala och lokala HR-agendan. Du rapporterar till Head of HR Nordics och kommer att ingå i Operations ledningsgrupp i Göteborg. Vi gillar hög förändringstakt och att lära oss nya saker tillsammans. Rollen är varierande och spännande med ett stort fokus på arbetsrätt och fackliga förhandlingar, men du arbetar även med en mix av coaching, administration, rekrytering, rehabiliteringsärenden, olika projekt och chefsstöd.
Din bakgrund
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning och flera års erfarenhet av både strategiskt och operativt HR-arbete, med fördel från branscher som transport eller industri. Har du tidigare ledarerfarenhet ser vi det som positivt. Du har goda arbetsrättsliga kunskaper och förhandlingsvana inom kollektivsidan och tidigare erfarenhet av förändringsarbete med fokus att koppla HR närmare företagets affär.
Som person är du målinriktad och självgående, har hög integritet och är bra på att skapa förtroende och att samarbeta med andra. Vidare är du drivande, engagerad och har en hög leveransförmåga och det är självklart för dig att i rollen röra sig mellan de strategiska frågorna till uppgifter av mer administrativ eller operativ karaktär. Du har en god analytisk förmåga, är en duktig kommunikatör, har företagets affär i fokus och är van att skapa effektivitet i såväl processer som arbetssätt. Koncernspråket är engelska vilket kräver att du har goda kunskaper i språket både i tal och i skrift.
Ansökan
Vi ser fram mot din ansökan. Vi samarbetar med Jerrie i den här rekryteringen och du söker med CV och personligt brev via www.jerrie.se. Vid frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på telefon 0735-405262. Urval och intervjuer kommer påbörjas innan julledighet, men arbetet återupptas i mitten av januari.