HR Business Partner med inriktning rekrytering

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som HRBP med inriktning Rekrytering hos SOS International är du en affärsnära partner i HR-frågor samt rekrytering inom den största enheten, Larmcentralen. Du kommer att stötta chefer inom alla HR-relaterade områden samt operativ arbeta med rekrytering.

Du tillhör ett starkt HR-Team som består av en HR-Manager, Learning & Development Partner och en HR-Coordinator. Det är ett glatt och kompetent gäng, med stort fokus på utveckling, struktur och effektivisering. Här har du möjlighet att påverka och bidra då det är högt i tak och det finns en gemensam strävan av att komplettera varandra för att nå gemensamma mål.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

Säkra rätt kompetens på rätt plats genom att ständigt utveckla och arbeta med rekryteringsprocessen, både operativt såväl som strategiskt.
Bidra till SOS Internationals ambition att bli en attraktiv arbetsgivare med högpresterande medarbetare.
Se till att vara en coachande funktion till ledarna och säkerställa att ledarskapet följer HR-processer och regelverk.
Skapa ett högt medarbetarengagemang genom diverse insatser.


Dina arbetsuppgifter:

Coacha cheferna och ge konsultativt stöd i samtliga HR-relaterade områden.
Ansvara för rekrytering och Employer Branding, både operativt och strategiskt.
Ansvara för rekryteringar inom SOS International, såväl strategiskt som operativt.
Driva och utveckla strategier för kompetensförsörjning och kompetensutveckling.
Agera strategisk partner som utmanar sina ledare och bidrar till deras egen ledarskapsutveckling.
Tillsammans med ledarna arbeta med medarbetarresan och resultat från medarbetarundersökningen.
Arbeta löpande med HR-hjulet inom affärsområdet för den operativa avdelningen, där du som HRBP ansvarar för att stötta, coacha samt utveckla chefer inom HR.
Generell personaladministration
Hantera onboarding/offboarding processer
Tillsammans med HR-teamet arbeta med att uppnå affärsmålen genom strategiska HR-initiativ.


Din profil

Vi söker dig som har arbetat brett med alla delar inom HR och rekrytering i några år efter din akademiska examen inom HR (eller motsvarande). Du har tidigare arbetat med att stötta och coacha chefer i HR-relaterade frågor. Som person är du framåtsträvande och säkrar nya strategier för att nå gemensamma och affärsrelaterade mål. Du har ett konsultativt förhållningsätt samt lätt för att skapa ett starkt förtroende. Du är kommunikativ på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i ett eller flera rekryteringssystem och även arbetet med tester som urvalsmetod i en rekryteringsprocess.   

Utöver detta har du ett starkt eget driv, en god struktur och är proaktiv i ditt arbete samt van vid att arbeta med flera parallella projekt. Du är bra på att bygga och vårda relationer samt är lyhörd.  Vidare trivs du med att samverka med andra för att nå gemensamma resultat.

Om SOS International

SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. 

SOS International erbjuder ett stort utbud av lösningar som omfattar världsomspännande sjukvård och reseassistans samt vägassistans och olika hälsovårdslösningar. SOS International garanterar värdekedjan på uppdrag av sina kunder genom att vara en pålitlig samarbetspartner som strävar efter att erbjuda slutanvändaren bästa möjliga upplevelse, samtidigt som kundens totalkostnader hålls på en så låg nivå som möjligt. För att leva upp till rollen som pålitlig partner är kvalitet och samarbete viktiga parametrar.

SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. SOS International grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden.

Har vi väckt ditt intresse?

Har du frågor om processen eller rollen? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martina Kolga (martina.kolga@wise.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs gärna mer här: https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Säljande konsultchef

Säljande konsultchef

4 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

HR-partner

HR-partner

2 oktober 2024