OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
I rollen ges du möjlighet att arbeta i en omväxlande och spännande vardag där ingen dag är den andra lik. Som HR Business Partner ansvarar du dels för HR-frågor samt verkar som chef för administrationen som inbegriper en administratör och en ekonomiassistent. Du är en del av Svebols ledningsgrupp och rapporterar till Managing Director. Gällande HR- frågor har du ett nära samarbete med moderbolagets HR-team och arbetar utifrån koncerngemensamma processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som HR Business Partner
- delta i och samarbeta med ledningsgrupp där det förväntas att du är en proaktiv, initiativtagande person med HR-professionellt synsätt och starkt affärsfokus
- utveckla Svebols arbetsgivarvarumärke för att attrahera och rekrytera duktiga och engagerade lastbilschaufförer
- skapa goda, proaktiva relationer med representanter från fackförbundet samt säkerställa att organisationen följer svensk lagstiftning och kollektivavtal
- initiera och driva olika strategiska HR-initiativ, så som Talent & Performance Management, Succession planering etc
- stötta och utveckla chefer i HR-relaterade frågor
- kontakt- och samordningsperson för bemanningsföretag och myndigheter
Huvudsakliga arbetsuppgifter som Head of Administration
- ansvarar för att leda gruppen, fördela arbetsuppgifter och se till att medarbetarna har tillräckliga resurser för att nå önskat resultat
- stötta medarbetare som ansvarar för bl.a. kör- och vilotid, kundkontakt och leverantörsfakturering, med processer, rutiner och handläggning
- som Head of Administration arbetar du till viss del operativt med de administrativa processerna
- säkerställa efterföljande av bolags- och koncerngemensamma policys, processer och rutiner inom området. Det inbegriper tex. Arbetsmiljö, miljöledningssystem, TransPA och administrativa processer
Vem är du?
Vi tror att du har några erfarenhet av brett HR-arbete och en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du är trygg i förhandlingar och trivs med att arbeta brett och prestigelöst. Rollen som HR BP med personalansvar är en roll för dig som känner dig trygg i HR-arbetet och vill utvecklas som ledare.
Som person är det därför viktigt att du har ett coachande men resultatorienterat förhållningssätt och kan ta sig an utmanande arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt.
Om du har erfarenhet av transportbranschen och rekrytering av chaufförer sedan tidigare så ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling i Frigoscandiakoncernen. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.
Som anställd hos Svebol AB erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.
Information och ansökan
Sista ansökningsdag är 2 oktober 2022 , men vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag! Svebol gillar mångfald och uppmanar alla kvalificerade personer att söka. Om du har frågor kring tjänsten, är du välkommen att kontakta
HR Frigoscandia; Julia Kjellberg: julia.kjellberg@frigoscandia.com
Managing Director Svebol; Frederik Engelfeldt: frederik.engelfeldt@frigoscandia.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Svebol Logistics AB är ett dotterbolag till Frigoscandia som driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Svebol Logistics är ett charteråkeri i livsmedelsbranschen och kör främst transporter i Mälardalen. Verksamheten fokuserar på distributionstunga livsmedelskunder som ställer höga krav på säkerhet, service och miljö. Med 100-talet moderna ekipage, 200 chaufförer och ett team som fokuserat följer och utvecklar arbetet med trafik- och arbetsmiljö samt kör- och vilotider, borgar Svebol Logistics för nöjda och trygga kunder.
Nu söker vi en HR Partner & Head of Administration för Svebol!