OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Quant
Quant är världsledande inom industriellt underhåll. I över 30 år har vi förverkligat den fulla potentialen av underhåll för våra kunder. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda – våra medarbetare gör skillnad! Vi brinner för underhåll och är stolta över att se att vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet.
Vi finns över hela världen inom ca. 90 anläggningar och är ca 2300 anställda. I Region Europa & Middle East är vi totalt ca 600 anställda fördelat på flertalet länder. Fokus i denna roll kommer att vara Sverige och placering är med fördel Ludvika hos vår kund Hitachi ABB. Sök tjänsten redan idag och var med och utvecklas i din roll som HRBP hos oss.
Arbetsuppgifter
Som HRBP kommer du att arbeta med alla delar av HR-området på såväl strategisk som operativ nivå. HR-funktionen stödjer Sitechefer och gruppchefer som finns runtom i landet i dagliga personalfrågor. I rollen säkerställer du att Quants HR-processer bedrivs på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt inom verksamheten, tex. rekrytering, talanghantering, medarbetarsamtal, ledarutveckling, lönerevision m.m.
Utöver detta är lag- och avtalstolkning samt fackliga kontakter och förhandlingar en naturlig del av dina arbetsområden. Parallellt kommer rollen även bestå av att driva och utveckla ett antal övergripande initiativ relaterat till vår HR Strategi. Du rapporterar till HR Manager Europe & Middle East, tillsammans med ett team bestående av andra HR funktioner. I rollen ingår visst resande.
Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen som personalvetare alternativt annan relevant utbildning. Utbildning på avancerad nivå med inriktning arbetsrätt är meriterande. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR arbete, antingen från en liknande roll eller erhållit motsvarande kunskaper från exempelvis en ledande befattning. Du har god systemvana för att arbeta i HR-system och office-paketet. Då verksamheten arbetar inom flera kollektivavtalsområden är du bekväm i att tolka och förstå olika avtal.
Personliga egenskaper
Du är självgående med förmåga att prioritera och organisera det egna arbetet. Vidare har du en förmåga att jobba med såväl stora processer som detaljer och att hitta balansen mellan strategiskt och operativt arbete. Rollen förutsätter en god samarbetsförmåga tillsammans med chefer, medarbetare och fackliga representanter. Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska och uppskattar en snabbväxande internationell miljö.