HR Business Partner - RC Café och Pâtisserie

HR Business Partner - RC Café och Pâtisserie

Arbetsbeskrivning

Om RC Café och Pâtisserie

RC Café och Pâtisserie är ett familjeägt företag som startades 2002 i Sigtuna. Idag finns vi på flera platser i Stockholm och på Arlanda flygplats.

2017 utsågs vi till Sveriges bästa café i välrenommerade White Guide Café och 2017 utsågs vi även till bästa café på Arlanda flygplats.

Vår filosofi har alltid varit den samma, vi tillverkar allt själva från grunden på bra råvaror utan konstgjorda tillsatser. Vi använder så mycket ekologiska råvaror vi kan eller råvaror som på annat sätt är snälla mot vår jord. Våra bagare och konditorer lägger stort fokus på hantverket och våra baristor och butiksbiträden möter våra kunder med hög service känsla.



Nu söker vi efter en person till rollen som HR Business Partner

Är du en driven och lösningsorienterad person som förstår affären och trivs att arbeta såväl operativt som strategiskt? Då har vi den perfekta rollen för dig!



I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan I Norden AB och alla frågor om rollen hanteras via dem.

Om rollen

I rollen som HR Business Partner hos oss på RC, kommer du ansvara för allt från uppbyggnad av struktur, agenda och processer till att framöver arbeta mer strategiskt.
HR ansvarar för alla förekommande personalrelaterade göromål. Vi ser att du har en erfarenhet som gör dig väl bekant med hur RC fungerar och hur vi bygger upp våra aktiviteter för att stödja verksamheten framgent.

I den här rollen är du kunnig om regelverk och van vid den praktiska gången för att genomföra processer smidigt. Du är väl bekant med alla element inom ersättningshantering som lön, semester, pension och dylikt.

Du är lätt att ha att göra med och van vid att kommunicera på ett tydligt sätt med alla involverade parter. Vi ser gärna att du besitter naturliga ledaregenskaper och gladeligen tar dig an uppgiften som kulturbärare.



Kompetenser och erfarenhet

Vi ser att du har;

- relevant utbildning med flera års yrkesmässig erfarenhet
- kunskap kring arbetsrätt
- förhandlingsvana
- erfarenhet av rekrytering
- erfarenhet av personalplanering
- bakgrund inom retail, restaurang eller hotell är meriterande

- har god förmåga att effektivisera processer och arbetssätt
- talar och skriver flytande i både svenska och engelska


Du har också erfarenheten att se vilka delar som kan utvecklas och förbättras och har givetvis utrymme att anpassa de arbetsmoment som kan effektiviseras.



Erbjudande

Du erbjuds en varierande roll i ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas och har ett öppen och lösningsfokuserad miljö med rak kommunikation, präglad av samarbete för att uppnå gemensamma mål.

Din placering är på vårt kontor ligger på Arlanda Flygplats, terminal 4 och du blir en viktig del i vår ambition att vara ledande leverantör av kvalitetsprodukter.

I denna roll rapporterar du direkt till COO och kommer ingå i ledningsgruppen.

Ansökan

Vi lägger stor vikt på din personlighet så känner du igen dig i ovan beskrivning, är du varmt välkommen att söka.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 0762 49 08 61 eller Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, 0707 96 20 61

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-05-15

Ansökan gör du här nedan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekryteringsstyrkan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024