OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tunstall
Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda globalt ett marknadsledande företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Över tre miljoner brukare utnyttjar Tunstalls produkter och tjänster varje dag. Tunstall Nordic AB - Sverige, Danmark, Finland & viss export - har ca 350 anställda och en omsättning på ca 500 MSEK. Den svenska verksamheten - Tunstall AB - sysselsätter ca 250 personer, med en omsättning på ca 300 MSEK. Huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna www.tunstall.se (http://www.tunstall.se) för mer information.
Rollen
Vill du vara med och fortsätta utveckla Tunstall som marknadsledande arbetsgivare i en ny spännande roll? Då kan detta vara rätt för dig!
Tunstall är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas i takt med att omvärlden och marknaden förändras. Transformationen sker inom bl.a. följande områden;
”Privatisering” - från offentligt finansierad till mer privat äldrevård
”Digitalisering - från analoga produkter till digitala
”Tjänstefiering” - från produkter och hårdvara till tjänster och mjukvara
”Molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar
”Konsolidering” - från bred produktportfölj till mer enhetliga lösningar
Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även ur ett globalt marknadsperspektiv är den Nordiska regionen intressant avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting, den privata sektorn (B2B) och inom konsumentmarknad (B2C).
En viktig del i företagets strategi är att följa, och i vissa fall även leda, utvecklingen mot de trender som nämns ovan. Naturligtvis är det då en avgörande framgångsfaktor att bolaget på ett effektivt sätt driver arbetet med att attrahera, rekrytera, behålla, utbilda och utveckla individer, kompetens och humankapital. Våra anställda är vår viktigaste resurs!
Ansvarsområden
Detta är delvis en ny befattning inom företaget, med fokus att på en både taktisk och operativ nivå ta ett helhetsgrepp kring tre ansvarsområden enligt följande:
Human Resource Business Partner: Ett brett spektra av Arbetsuppgifter innefattande affärsnära HR-stöd till våra chefer och medarbetare, i stora och små frågor, löpande projekt, enstaka förbättringsåtgärder etc. I denna del av din roll driver du självständigt arbetet kring alltifrån fackliga förhandlingar till lönefrågor, arbetsmiljö, medarbetarundersökningar, företagskultur, personalpolicys, trivselfrågor, och koordinerar kring administration av t.ex. anställningsavtal, förordnanden, intyg, etc.
Rekrytering: I denna del av din roll driver du rekryteringsprocesser ”från ax till limpa” tillsammans med rekryterande chef. Naturliga delar som ingår är Employer Branding, behovsanalyser, kravprofiler, val av rekryteringskanaler, annonsering, hantering av ansökningar i vårt rekryteringsverktyg (TeamTailor), kontakter med kandidater, intervjuer, referenser, bakgrundskontroller, villkorsdiskussioner, etc. Du är vår interna rekryteringskonsult, helt enkelt!
Kompetensutveckling: I denna del av rollen har du ett helhetsansvar för vår internutbildning. Du genomför nulägesinventering, kartlägger utbildningsbehov, genomför gapanalyser och driver sedan utbildningsprojekt från start till mål. Utbildningarna kan omfatta allt ifrån preboarding, onboarding och grundläggande introduktionsutbildningar till tekniska målgruppsanpassade utbildningar i våra system, produkter och lösningar, säljutbildningar, utbildningar i system, etc. Du är vidare superuser i vårt LMS-system som vi står i begrepp att implementera, och koordinerar i framtagandet av interna utbildningsinsatser, e-learningmoduler, utbildningsregister etc. Ditt övergripande ansvar är att säkerställa att alla våra anställda i Norden har rätt kompetens, färdigheter och förmågor att utföra och leverera tjänster i världsklass till våra kunder.
Arbetsuppgifter
Affärsnära HR-stöd till chefer och medarbetare.
Medarbetarundersökning, handlingsplaner, trivselfrågor, förmånsutbud, driva och leda vår interna förbättringsgrupp, arrangera sociala aktiviteter, etc.
Koordinera i företagets Systematiska Arbetsmiljöarbete - Skyddsronder, Skyddskommittémöten, Hälsoundersökningar, Ergonomigenomgångar, Rehabärenden.
Talent Management och rekrytering ur ett helhetsperspektiv, från kravprofil till introduktion.
Employer Branding, mässor, annonser, sociala medier, etc.
Systemägare och superuser i rekryteringsverktyget TeamTailor
Processägande för utbildning och utveckling, inklusive design av processer, organisation, roller och systemstöd.
Identifiera och klassificera kompetenskrav inom organisationen, inklusive gap-analyser i samarbete med Line Management på regional, nationell, lokal, avdelningsnivåer och individuell nivå, samt planera, administrera, designa, dokumentera, leda och genomföra utbildningar, e-learnings, workshops och föreläsningar, inkluderande både egna insatser och insatser levererade av andra.
Systemägare och superuser i kommande Learning Management System
Kravprofil
Vi är medvetna om att detta är en bred roll, och tror därför att rätt kandidat trivs med att hålla många bollar i luften, är duktig på att skapa struktur, och självständigt kan planera och prioritera arbetet. Du bemöter andra med prestigelöshet, respekt, servicekänsla, hjälpsamhet och omtanke.
Vi tror vidare att rätt person för denna roll är driven, proaktiv, initiativrik, positiv, har humor, är en bra relationsskapare, samt sprider glädje och energi.
Rätt kandidat för denna roll har troligen något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som HR Business Partner, HR-ansvarig, eller liknande. Du har också erfarenhet av och förmåga att driva egna rekryteringsprocesser, och har arbetat med strukturerad kompetensutveckling.
Din bakgrund/profil
Eftergymnasial utbildning och akademisk examen från exempelvis PA programmet eller motsvarande, alternativt utbildning inom Ekonomi, Teknik, IT.
2-5 års erfarenhet inom HR, Rekrytering, Training & Development eller Talent Management. Gärna bred erfarenhet kompletterat med något ...