OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Saab Aeronautics finns nu möjligheten att arbeta som HR Business Partner med chans att knyta många nya kontakter. Är du ute efter ett roligt och utmanande arbete där du får hantera arbetsrelaterade frågor? Ansök redan idag!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner på Saab Aeronautics arbetar du generellt med att stötta chefer och ledare i organisationen med frågor som berör bland annat personal, ledarskap och utveckling. Du kommer att vara HR-representant i 2-3 ledningsgrupper ute i verksamheten för avdelningar där majoriteten av medarbetarna är tjänstemän. Arbetet är mycket administrativt och inrikesresor kan förekomma.
Du kommer att ingå i ett HR-team om 15 personer som har ett tätt samarbetar inom gruppen samtidigt som mycket eget arbete förekommer då du ensam representerar HR i ledningsgrupperna. Utöver HR Business Partners ingår även HR specialister och arbetsmiljö i teamet.
Din profil
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är duktig på att knyta nya kontakter, gillar att arbeta med ett stort kontaktnät och vågar ta plats i en grupp även vid hanteringen av tuffare case. Du är duktig på att kommunicera och gillar att arbeta i grupp samtidigt som du utan problem kan arbeta på egen hand. Du gillar även blandningen av operativt och administrativt arbete.
Krav:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning personal och arbetsrätt eller motsvarande erfarenhet av arbete inom arbetsrättsrelaterade frågor.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av HR-yrket.
- B-körkort.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd på Skill men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar som konsult hos vår kund Saab Aeronautics. Detta är ett konsultuppdrag för en föräldraledighet som initialt sträcker sig över ett år. Start för tjänsten är omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linn Fälth på mail, linn.falth@skill.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att inkomma med din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Broeders
Svanhild Johansson
Mattias Östman
Pehr Petersson
Lena Johansson
Annika Elfvingsson
Fredrik Larsson
Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99