HR Business Partner sökes omgående för spännande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi för en av våra globa kunders räkning, en duktig HR Business Partner.


Arbetsuppgifter

Som HR Business Partner arbetar du med alla HR-relaterade uppgifter som implementering och kommunicering av HR-policies, direktiv och processer i organisationen, med HR-stöd till företagets chefer, organisationsutveckling och förändringsaktiviteter, rekrytering, stöd vid medarbetarundersökning, rehabilitering, arbetsmiljöfrågor, lönerevision och individuell lönesättning, disciplinärenden, fackliga förhandlingar och karriärutvecklingsaktiviteter. Du kommer ansvara för att rätt uppgifter finns gällande all HR-administration, inklusive bemanningsfrågor och planeringsprognoser för respektive avdelnings framtida behov av medarbetare och konsulter. Du kommer aktivt arbeta för att bygga och underhålla ett starkt förtroende från medarbetarna, samt hålla öppen kommunikation på alla nivåer i företagets anda.

Formell kompetens

Din utbildningsbakgrund är på universitets-/högskolenivå inom HR, beteendevetenskap eller motsvarande. Du har minst 3 års erfarenhet av HR-arbete, gärna i en global organisation, och god yrkeserfarenhet av HR-processer och policies. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper

HR-kulturen på företaget kräver en diplomatisk, bestämd och dynamisk person som är proaktiv i kommunikationer och effektivt utvecklar relationer på alla nivåer i företaget. Analytisk förmåga och snabb problemlösning med kvalitet, är önskvärt. Du ska ha hög energinivå, och känna dig bekväm med att ta egna initiativ, vara mångfacetterad och lösa dagliga uppgifter självständigt. Som person inger du förtroende och är stabil med god självinsikt och ett professionellt förhållningssätt. I din roll som HR Business Partner har du många olika kontaktytor varför det är en förutsättning att du har en naturlig förmåga att kommunicera och skapa bra samarbete med personer i din omgivning. Som person har du en kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig. Då du har hand om personalfrågor är det viktigt att du har hög integritet och god etik.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning heltid, dagtid. Tjänsten är placerad i Eskilstuna.

Tillträdesdag

Omgående, efter överenskommelse.

Information

Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Sök då tjänsten redan idag, då intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Uppdraget är ett hyruppdrag ute hos kund till 31/12 med god chans till förlängning. För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare på hanna.karlsson@lernia.se
Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Ulf Pettersson
0722-54 15 14
Carl-Fredrik Carlsson
0722-54 15 47
Ali Rezaei

Carl-Fredrik Carlsson

Hanna Karlsson

Hanna Karlsson
072-2541545
Linus Linder

Ulf Pettersson

Lotta Myllyvainio

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Eskilstuna Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Eskilstuna
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Eskilstuna, 63343

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024