OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för konsultuppdrag till vår uppskattade kund i Solna en HR Budiness Partner. Vårt kundföretag är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna.
Uppdraget
Du får här möjlighet att jobba på ett stort internationellt bolag i en bred och intressant HR-roll. Detta konsultuppdrag är på heltid, med start i december och fram till sista mars 2021 med möjlighet till förlängning. Under rådande omständigheter kommer du arbeta till stor del hemifrån men annars så är rollen placerad på huvudkontoret i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR Business Partner har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Dagligt HR-stöd till 30 chefer
• Driva processen kopplad till lönerevisionen
• Stödja chefer i aktiviteter kring ledarskapsutveckling och kompetensutveckling
• Supporta kontor i både Sverige och andra Nordiska länder kring HR-relaterade frågor och aktiviteter
Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
• Minst 5 år erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet från internationellt bolag
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
Denna roll handlar till stor del om att vara "spindeln i nätet" och det krävs att man är en utpräglad lagspelare som kan skapa förtroende inom organisationen. För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att ta egna initiativ samt har ett stort driv och engagemang. Du är kommunikativt skicklig på såväl svenska som engelska. Andra viktiga egenskaper är att du är affärsmässig med ett stort intresse för människor och besitter en naturlig förmåga att påverka, implementera och få andra med sig i utvecklingsprocesser.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, 40 timmar i veckan
Start i december och 4 månader framåt med chans till förlängning
Placering i Solna, Stockholm
Intresserad av tjänsten? Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling