OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här finns en unik möjlighet att vara med på YrkesAkademins satsning inom HR området för att bli främst i branschen inom yrkesutbildning.
Vi nu söker en HR Business Partner till vårt kontor i centrala Stockholm.
Vårt främsta uppdrag är att hjälpa människor med olika bakgrund till arbete via utbildning och stöd. Vi har en viktig roll i samhället då vi genom våra riktade utbildningar skapar nya jobbmöjligheter. YrkesAkademin är till för alla och hos oss ska alla lyckas. YrkesAkademin har cirka 500 medarbetare och varje år utbildas 10 000 personer genom YrkesAkademins olika program.
Om rollen
Din roll innebär att strategiskt och operativt ansvara för HR frågor för verksamheten som bedrivs i hela landet. Som HR Business Partner arbetar du brett inom alla HR områden. Du kommer att vara en viktig del av ett team som bygger och utvecklar en HR funktion för YrkesAkademin. Du har stora möjligheter att vara med och utveckla hur HR-arbetet bedrivs såväl strategiskt som operativt. Du kommer att arbete nära verksamheten vilket innebär att du har några resdagar per månad. Du ingår i den svenska HR-organisationen och bidrar direkt till regionledningarna. I rollen som HR Business Partner rapporterar du till chef för HR och Kommunikation.
Rollen är bred och du kommer fokusera på att arbeta med YrkesAkademins region och platschefer. Här kommer du arbeta bl.a med
Digitalisera och utveckla rutiner och policysStötta och coacha chefer med rekrytering, tillämpning av lagar, avtal och policysArbetsmiljöfrågor och rehabiliteringFörändringsleda prioriterade projektStötta organisationen i arbetsrättsliga ärendenFackliga relationerCoacha i förändringLönesättning, lönerevisioner och performance managementHantera medarbetarundersökningar och uppföljning
Om dig.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning som personalvetare eller motsvarande, samt att du har minst fem till tio års erfarenhet av arbete i liknande roll. Du ha arbetat brett inom HR och har en förståelse för de utmaningar som chefer kan behöva stöttning i.
Du behöver trivas i en roll med stort ansvar där du är duktig på att samarbeta och kommunicera med både kollegor och chefer. Du är lyhörd, aktivt närvarande och har en naturlig förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer. Du bör vara självständig och känna dig bekväm med att ta egna initiativ för att säkerställa en vidareutveckling av HR-området.
Du förväntas ha hög integritet, och ha förmågan att prioritera och samtidigt behålla det övergripande perspektivet.
Som person är du en naturlig lagspelare, noggrann och prestigelös. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete samt har god kommunikationsförmåga.
YrkesAkademin ett företag under tillväxt därför det är viktigt att du trivs i ett företag under snabb förändring
Ansökan.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Shipley på paul.shipley@wise.se
Annonsen kommer att ligga ute till och med den 30:e juni och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.
Om YrkesAkademin.
YrkesAkademin är en av Sveriges ledande leverantörer av yrkesutbildning. Vi har varit verksamma i branschen sedan 1997. Vi bedriver utbildning inom transport, entreprenad, teknik och serviceyrken. Uppdragsgivare är främst statliga myndigheter och kommuner men vi riktar oss även till företag och privatpersoner. Vår verksamhet sträcker sig från Lappland till Skåne med omkring 500 anställda fördelade på ett 50-tal orter.