OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och proaktiv HR Business Partner (HRBP) som vill spela en nyckelroll i vår organisation? Vi är en dynamisk HR-organisation som värderar våra anställda som vår viktigaste resurs. Som HRBP kommer du att ha en betydelsefull roll i att forma organisationens kultur och bidra till framgång på alla nivåer. Vi erbjuder bland annat professionell frihet, utvecklingsmöjligheter inom ett globalt företag, ett engagerat team och en inkluderande arbetsmiljö. Om du är passionerad inom HR, proaktiv och vill vara en del av ett engagerat team, så vill vi gärna höra från dig!
Vad kommer dina arbetsuppgifter att vara?
Som HRBP kommer du att vara en strategisk partner för ledningen och en viktig resurs för våra anställda. Du kommer att samarbeta nära med våra direktörer, avdelningschefer och andra affärsfunktioner för att säkerställa att HR-initiativ och tjänster stöder våra affärsmål och skapar en positiv arbetsmiljö för alla våra anställda. Dessutom kommer du att vara en del av vårt nordiska HR-ledningsteam och ha ägande av HR-relaterade frågor som Learning & Development och Wellbeing.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
· Samarbeta med ledningen för att förstå och stödja organisationens övergripande strategi och mål.
· Proaktivt identifiera HR-behov och utmaningar, samt utveckla och implementera strategiska HR-lösningar.
· Ge rådgivning och vägledning till chefer och anställda om HR-policy, arbetsförhållanden och karriärmöjligheter.
· Delta i rekryteringsprocessen, genomföra intervjuer och bidra till att hitta de bästa talangerna för organisationen.
· Hantera prestationsutvärderingar och arbeta med chefer för att identifiera utbildnings- och utvecklingsmöjligheter för anställda.
· Hantera personalärenden, konflikthantering och se till att HR-processer följer gällande lagar och regler.
· Bidra till att skapa och upprätthålla en positiv företagskultur och en inkluderande arbetsmiljö genom olika Adecco-specifika initiativ.
Vem är du?
Vi som organisation arbetar med många olika fackområden och specialområden, vilket gör vardagen mycket dynamisk och varierad, även för HR-avdelningen. Därför anser vi att din tidigare erfarenhet från HR ger dig goda förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är också fördelaktigt om du har erfarenhet av initiativ inom Learning & Development och Wellbeing.
Sammanfattningsvis;
· Tidigare erfarenhet som HR Business Partner eller liknande roll.
· Gedigen kunskap om arbetsrätt, HR-processer och bästa praxis inom HR-området.
· Förmåga att skapa starka partnerskap med ledning och anställda, samtidigt som du skapar trygghet och stabilitet i organisationen.
· Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.
Vi är stolta över att erbjuda en inkluderande och stödjande arbetskultur där våra anställdas välbefinnande och utveckling är i fokus. Som HRBP får du möjlighet att påverka och forma vår HR-landskap, och tillsammans kommer vi att skapa en arbetsplats där våra anställda utvecklas både personligt och professionellt. Vi investerar i våra anställdas tillväxt och välbefinnande, och som en del av vårt team får du också tillgång till spännande utbildningsmöjligheter och utvecklingsprogram.
Så om du är redo att bli en del av ett dedikerat HR-team med fokus på utveckling och affärsförståelse ser vi fram emot att höra från dig!
Frågor?
Om du har några frågor kan du kontakta:
Behrooz M. Langseth (Adecco Nordic Recruitment Team Lead) Behrooz.malaekeh@adeccogroup.com
+47 90 47 66 56
Cecilia Wiren (Adecco VP HR Nordics) Cecilia.wiren@adeccogroup.com
Sista ansökningsdag: 20.08.2023
Vi har gjort det enkelt för dig som jobbsökare! Vi behöver endast din CV, och du behöver då inte använda tid på att skriva en tidskrävande ansökningstext.
Varför välja The Adecco Group?
Det är en spännande period att vara en del av vårt team. Vi är stolta över att vara ett globalt ledande företag som bryr sig och gör vårt bästa för att skapa en bättre framtid för alla. Detta uppnår vi genom att bygga vår Future@Work-strategi som ett samlat team tillsammans med våra 30 000 kollegor som arbetar i över 60 länder över hela världen.
Hos oss får du möjlighet till utveckling och en karriär över våra globala varumärken och i en rad intressanta arbetsmöjligheter i andra länder. Vi ger våra kollegor möjlighet att arbeta på ett smart och effektivt sätt, vilket ger en balans mellan arbete och privatliv. Du kommer att ha den autonomi och stöd du behöver för att vara så produktiv, smidig, självsäker och insiktsfull som möjligt.
I The Adecco Group sätter vi människorna först (People First), vi har en gemenskap (Collective Spirit) och en vilja att ständigt förbättra och förändra oss (Growth Mindset). Vi ser alla som individer med en unik syn på världen vi lever i. Det är det som gör oss starkare. Oavsett vem du är och vad din bakgrund är, kan du vara dig själv. Vi vill säkerställa att vi bygger vidare på de egenskaper som gör dig till dig. Vi erbjuder en rad förstklassiga utvecklingsmöjligheter för att tillfredsställa din nyfikenhet och möjlighet att växa. Vi delar också flitigt med oss av färdigheter, kunskap och kompetens så att vi kan växa tillsammans.