HR Business Partner till Ahlsell

HR Business Partner till Ahlsell

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren HR Business Partner till en strategisk och operativ roll till Ahlsell Logistikcentrum i Hallsberg.

Är du kommunikativ och drivs av att arbeta i en bred roll inom HR? Vill du vara med att bygga vidare på Ahlsells satsning att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare? Bra! Då kan du vara den HR Business Partner vi söker till Ahlsell Logistikcentrum i Hallsberg.I rollen är du en del av Ahlsells HR-funktion som även driver spännande utvecklingsprojekt inom olika områden som hållbart medarbetarskap, inkludering, mångfald, onboarding och kompetensutveckling. Det finns också möjlighet att fördjupa sig inom vissa fokusområden inom HR.Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som HR Business Partner hos oss kommer du arbeta i en strategisk, operativ och chefsnära HR-roll. Du arbetar nära alla chefer och ledare i logistikorganisationen och som HR Business Partner ingår du Logistikledningsgruppen samt Driftledningsgruppen.

Vi har också vårt HR-team som, om vi får säga det själva, är fantastiska! Här blir du en del av ett kompetent team som utvecklar varandra, är ambitiösa och har nära till skratt.

Vi har kommit en bra bit med att digitalisera våra medarbetarprocesser - bland annat med vårt nya HR-system - och vi inom HR är förändringsledare och ambassadörer i organisationen. 

Ahlsell är en av de största aktörerna på sin marknad med en lång historia, återkommande kunder och en imponerande tillväxt. Som HR Business Partner är det utvecklande att få verka i vår vinnande kultur där relationer, kunder och vår affär ständigt är i fokus. På Logistikcentrum är verksamheten i gång dygnet runt med snabba förändringar och en komplex organisation som ständigt är i rörelse.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som HR Business Partner kommer du att arbeta som generalist inom HR och arbeta nära ledningen på Logistikcentrum i Hallsberg. Du kommer också att arbeta nära och i dialog med fackklubb och förtroendevalda. I din roll kommer du bland annat arbeta med att:

• Coacha, stötta och utmana chefer i organisationen i HR-frågor, såsom lärande och utveckling, rekrytering, arbetsrätt och arbetsmiljö.
• Organisationsutveckling och förändringsarbete inklusive förhandlingsansvar.
• Vara en aktiv del av Logistik- och Driftledningsgruppen där du driver HR-frågor i enlighet med våra värderingar och affärsidé.
• Driva arbetet med ledarskap, medarbetarengagemang och kultur.
• Arbeta för att implementera HR-rutiner och beslut.
• Arbeta organisationsövergripande med områden inom HR både på en svensk och nordisk nivå.
• Nätverka samt omvärldsbevaka både inom och utanför organisationen.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du blir del av ett HR-team bestående av ett 20-tal personer, varav 7 HR Business Partners och ca 13 personer inom HR-operations bestående av lön, administration, IT och controlling. Du rapporterar till HR direktör Sverige som ingår i Ahlsell Sveriges ledningsgrupp.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av liknande ansvarsområden inom HR. Har du erfarenhet av arbetsrätt och kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda? Då är det dig vi söker!

Du är van att stötta, coacha och ge olika perspektiv till cheferna för att utveckla ledarskapet, affären och verksamheten. Du driver HR-frågor som en naturlig del av affären, vilket ställer krav på att du självständigt initierar, driver och förankrar olika frågor och projekt. Det är avgörande att du trivs att samarbeta med andra och har förmågan att bygga goda relationer. Du har en god förhandlingsvana och då vi är en affärsdriven organisation söker vi dig med ett resultatfokus och ekonomisk förståelse.

Du känner dig bekväm med att hålla föredrag och workshops, och genom din kommunikativa förmåga skapar du förtroende och engagemang bland chefer, medarbetare och samarbetspartners. Då vi är på en digitaliseringsresa, letar vi efter dig som är intresserad och har erfarenhet av att jobba med olika system inom HR och digitalisering av People processer.

I grunden har du en högskoleutbildning inom beteendevetenskap, personal, ekonomi eller liknande. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Då vi verkar i en nordisk organisation ser vi att du har goda kunskaper, både skriftligt och muntligt i svenska och engelska.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024