OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en bred HR roll i ett bolag som har ett vårdkoncept med helhetssyn på patienten? Gillar du att ta ansvar i en större organisation med kompetenta och engagerade kollegor?
Hos Aleris Närsjukvård får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som har en kombination av slutenvårdsenheter och stor öppenvårdsverksamhet. Här arbetar du som HR Business Partner i en verksamhetsnära roll med många kontakter. Vi söker dig som har goda kunskaper inom arbetsrätt och rehabilitering och som trivs i en självständig roll som också grundas i samarbeten.
Tjänsten, som är en rekrytering, omfattar heltid och är placerad på Dalens sjukhus i Enskededalen. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som HR Business Partner hos Aleris Närsjukvård erbjuds du ett brett och varierat arbete där du är ett chefsstöd i traditionella HR-frågor. Du är också vår specialist inom arbetsrätt och sjuk-/rehabprocessen. Här får du möjlighet att vara en del av verksamheten, sitta i ledningsgrupp, och coacha och utmana cheferna i sitt chefskap. Du driver självständigt fackliga förhandlingar och bidrar till samverkan. Ditt arbete blir både strategiskt och operativt med att utveckla processer och arbetssätt samt säkerställer att relevant lagstiftning efterföljs. Som HR Business Partner kommer du att ingå i ett team om sex personer varav fem inom HR och en inom marknad/kommunikation. I teamet finns ytterligare två HR Business Partners som har kompetensförsörjning och arbetsmiljö som sina respektive specialistområden. HR är även en del av Aleris HR vilket innebär nära samarbeten. Just nu pågår ett stort digitaliseringsprojekt, för att skapa det bästa HR-stödet för alla Aleris chefer.
Vidare kommer du också att arbeta med:
- Stötta cheferna i det systematiska arbetsmiljöarbetet och jobba med uppföljning inom området
- Identifiera utbildningsbehov hos chefer inom arbetsrätt och rehabiliteringsområdet
- Bidra till utvecklingen av arbetssätt, processer, riktlinjer och verktyg
- Självständigt driva löneprocess och arbeta med revisionsprocess
- Rekrytering och kompetensförsörjning
Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och lönebildning samt erfarenhet av att förhandla. Du har en relevant utbildning inom HR-området tillsammans med minst tre års erfarenhet av en liknande och självständig roll, gärna inom hälso- och sjukvård. Du är van att arbetat i olika stödsystem och med Excel. Det är viktigt att du är trygg i rollen och då du kommer att arbeta i nära kontakt med chefer krävs en hög grad av professionalism tillsammans med förmåga att bygga och att upprätthålla relationer. Du delar med dig och kan skapa samarbeten. Vidare arbetar strukturerat, är intresserad av omvärldsbevakning och utveckling. Aleris befinner sig inom en föränderlig bransch, vilket du uppskattar. Därtill önskar vi en god pedagogisk förmåga då rollen är konsultativ, vilket inkluderar att presentera och kommunicera information inom organisationen och ibland även hålla utbildning. Vi söker dig som vill göra skillnad och som kan bidra!
Om verksamheten
Aleris Närsjukvård AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, vårdcentral, primärvårdsrehabilitering och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och tillgänglighet. Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning.
Läs mer på: www.aleris.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson