OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aleris Närsjukvård AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt.
Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete.
Läs mer på: www.aleris.se
Vill du ha en bred HR roll i en verksamhet som har ett vårdkoncept med helhetssyn på patienten? Gillar du att ta ansvar i en större organisation med kompetenta och engagerade kollegor?
Hos Aleris Närsjukvård får du möjlighet att vara en viktig del av verksamheterna. Här arbetar du som HR Business Partner i en verksamhetsnära roll med många kontakter. Hos oss har du möjlighet att vara en del av verksamheten, sitta i verksamhetsledningsgrupp och coacha och utmana cheferna i sitt chefskap.
Om tjänsten
Som HR Business Partner inom Aleris Närsjukvård erbjuds du ett brett och varierat arbete där du är ett verksamhets- och chefsstöd i traditionella HR-frågor. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som HR BP och har goda kunskaper inom arbetsrätt och vana av fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete och kan ta ett lite större ansvar inom området. Ditt arbete blir både strategiskt och operativt med att utveckla processer och arbetssätt samt säkerställa att relevant lagstiftning efterföljs.
Du trivs i en självständig roll men som även förutsätter hög samarbetsförmåga. Som HR Business Partner kommer du att ingå i ett HR-team i affärsområdet med två andra personer. Vi är en del av Aleris och samarbetar även nära övriga HR inom koncernen. Aleris huvudkontor ligger på Sabbatsbergs sjukhus.
Rehab Station är den verksamhet som du till största del kommer att stötta med placering i Solna. Rehab Station bedriver både öppen- och slutenvårdsrehabilitering samt personlig assistans. Även någon ytterligare verksamhet kan vara aktuell att stötta.
Vidare kommer du bland annat arbeta med:
- Ge stöd till verksamhetsledningen i att ständigt utveckla verksamheten
- Bidra till utvecklingen av arbetssätt, processer, riktlinjer och verktyg
- Stötta chefer i rekrytering och kompetensförsörjning
- Stötta cheferna i det systematiska arbetsmiljöarbetet och jobba med uppföljning inom området
- Stötta och coacha chefer i personalärenden – misskötsel, rehab etc.
- Coacha chefer kring utmaning inom teamet – samarbetssvårigheter, arbetsmiljöproblem etc.
- Driva projekt tillsammans med andra
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen kunskap inom arbetsrätt och goda kunskaper inom arbetsmiljö samt erfarenhet av att förhandla med fackliga parter. Du har en relevant utbildning inom HR-området tillsammans med minst tre års erfarenhet av en liknande och självständig roll, gärna inom hälso- och sjukvård. Det är viktigt att du är trygg i rollen och då du kommer att arbeta i nära kontakt med chefer krävs en hög grad av professionalism tillsammans med förmåga att bygga och att upprätthålla relationer.
Du delar med dig, arbetar strukturerat och är intresserad av omvärldsbevakning och utveckling. Vi befinner oss inom en föränderlig bransch, vilket du uppskattar. Därtill önskar vi en god pedagogisk förmåga då rollen är konsultativ, vilket inkluderar att presentera och kommunicera information inom organisationen och ibland även hålla utbildning. Vi söker dig som vill göra skillnad och som kan bidra!
Vad erbjuder vi?
• En anpassad och väl utarbetad introduktion
• En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
• Fina förmåner i form av bland annat förmånsportal med erbjudanden, friskvårdsbidrag, fri sjukvård och fredagsfrukost
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att rätt förutsättningar finns och goda möjligheter att påverka
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning
• Omfattning: heltid, vardagar
• Tillträde: Under augusti eller enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns
Har du frågor om tjänsten
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag! Om du har frågor får du gärna kontakta HR-chef, Matts Lindberg på 079 071 90 44.
Vi undanber oss kontakt av rekryterings- och annonsföretag.