OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en nyckelspelare hos vår kund som HR-partner! Ett föräldravikariat på minst 12 månader med start i oktober 2024. Driv rekrytering, stöd chefer och påverka strategiskt. Om du är samarbetsvillig, pålitlig och självgående, är detta din chans att göra skillnad! Sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som HR-partner hos vår kund blir du en del av ett drivet, engagerat och positivt HR-team bestående av nio personer. Rollen är ett föräldravikariat på minst 12 månader med start i oktober 2024. Här erbjuds du ett arbetsklimat där du får stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där din personliga och professionella tillväxt prioriteras. Vår kund är ett företag som strävar efter att skapa nöjda och trygga hyresgäster, bidra till stadsutveckling, främja tillväxt och arbeta för social hållbarhet. Som HR-partner kommer du att ha en yrkesroll där du verkligen kan göra skillnad i människors liv.
I denna position får du möjligheten att vara en viktig del av en strategisk och affärsnära HR-avdelning. HR-avdelningens uppdrag är att leverera värdeskapande processer och tjänster som skapar förutsättningar för vår kund att vara en attraktiv arbetsgivare. Du brinner för rekrytering och vill arbeta brett med personalfrågor, samtidigt som du fungerar som ett nära stöd för cheferna i organisationen. Avdelningen består av totalt nio medarbetare, inklusive en enhetschef.
Arbetstider: måndag-torsdag 8-17 och fredag 8-14
Du erbjuds
- Möjligheten att jobba hemifrån två dagar i veckan
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge verksamhetsnära stöd till chefer inom personalfrågor, inklusive medarbetar- och organisationsfrågor, kompetensplanering, rekrytering, arbetsrätt och facklig samverkan. Ansvara för samordning och samarbete med rekryteringsföretag.
* Ansvara för samordning och samarbete med rekryteringsföretag.
* Utveckla HR-avdelningens arbete med digitala plattformar och e-learning.
* Delta i utvecklingen av HR-system och pågående projekt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom personalvetenskap
- Har minst två års erfarenhet av att självständigt planera och genomföra rekryteringsuppdrag
- Har omfattande erfarenhet inom HR-området och van vid att driva aktiviteter som ingår i den årliga HR-cykeln
- Har god kännedom om samt vana att tillämpa arbetsrättsliga lagar och regler
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Mycket god IT- och administrationsvana
Det är meriterande om du har
- Licensiering och erfarenhet från arbete med personlighet- och färdighetstester för rekrytering
- Erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller kommunal verksamhet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Strukturerad
- Prestigelös
- Integritet
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231